اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه:

شهدا در دفاع از ولایت کوتاه نیامدند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: شعار بسیاری از شهدا دفاع از ارزش‌ها بود و آنها تا آخرین قطره خون خود از ارزش‌ها حمایت و دفاع کردند و در دفاع از ولایت و رهبری کوتاه نیامدند.

شهدا در دفاع از ولایت کوتاه نیامدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام حسینی در یادواره شهدای سرباز کوهبنان با استناد به آیات و روایات به مسئله شهید و شهادت در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: شهیدان شاهدان زنده تاریخ هستند که بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند.

وی با بیان اینکه در قاموس ادبیات سیاسی مکتب تشیع به سه عنوان شهدا، سیدالشهدا و شهید بر می‌خوریم که عنوان شهدا برای افرادی است که در معرکه جنگ بر محور حق به شهادت می‌رسند.

افزود: سیدالشهدا بر دو شخصیت بزرگ همچون حمزه سیدالشهدا از شهدای جنگ احد و سرور و سالار شهیدان حضرت حسین‌بن علی ( ع) اطلاق می‌شود.

حسینی بیان داشت: رزمنده‌ای که در میدان جنگ به شهادت می‌رسد چون به مقام عینیت می‌رسد و شاهد و ناظر بر مردم می‌شود لقب شهید را به خود می‌گیرد، زیرا شهید پس از شهادت مقام شهود را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: جایگاه شهید آن‌قدر بالا است که در تمام عرصه‌های مختلف اجتماعی شاهد و ناظر بر اعمال ما است پس باید با رفتار، گفتار و کردار خود راه شهدا و امام شهدا را ادامه دهیم.

حسینی با استناد به آیات قرآن به مقام شهدا در روز قیامت اشاره کرد و افزود: روز قیامت خداوند شهدای هر امتی را می‌آورد آنجا است که شهدا می‌توانند شفیع ما شوند در حالی‌که امام حسین (ع) جلودار شهیدان است.

وی بیان داشت: پس از اینکه شهدا آمدند و شهادت دادند و عده‌ای را مورد شفاعت خود قرار دادند باز هم گروهی باقی می‌مانند که نیاز است شخصیت دیگری همانند نبی مکرم اسلام (ص) حضور پیدا ‌کنند و عده کثیری را مورد شفاعت خود قرار ‌دهند.

حسینی ابراز داشت: ما در روز قیامت نیاز شدیدی به شهدا و شفاعت آنان داریم پس کاری نکنیم که در قیامت مورد شفاعت آنان قرار نگیریم و به گونه‌ای عمل کنیم که همانند پیامبر گرامی اسلام شهدا را احترام، تکریم و تجلیل کنیم که این مهم‌ترین وظیفه ما است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: به جهت دلدادگی و شیدایی شهدا نسبت به حضرت حق همچنین دفاع و حمایت آنان از ارزش‌ها و آرمان‌ها شهدا دارای مقام و جایگاه ویژه‌ای در درگاه خداوند شدند.

وی عنوان کرد: شعار بسیاری از شهدا دفاع از ارزش‌ها بود و آنها تا آخرین قطره خون خود از ارزش‌ها حمایت و دفاع کردند و در دفاع از ولایت و رهبری کوتاه نیامدند و جان خود را در این راه در طبق اخلاص نهادند.

انتهای پیام/80014/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول