اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز خبر داد

اجرای 20 پروژه عمرانی و زیست محیطی در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: از سال گذشته تاکنون شهرداری شیراز 20 پروژه بزرگ و کوچک عمرانی و زیست محیطی را با اعتباری بیش از 52 میلیارد ریال در این شهر اجرا کرده است.

اجرای 20 پروژه عمرانی و زیست محیطی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز، رمضان امینی اظهار داشت: از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به احداث خط تفکیک پسماند (سورتینگ) با 1.5 میلیارد تومان اعتبار، احداث سلول دفن بهداشتی و مهندسی پسماندها برای نخستین بار در کشور با 570 میلیون تومان اعتبار، آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع صنعتی بازیافت با 450 میلیون تومان اعتبار، احداث عایق‌بندی لاگون تخصصی شیرابه برای نخستین بار در کشور با 400 میلیون تومان اعتبار و احداث ایستگاه انتقال پسماند در بوستان هاشمی و بولوار شهید وفایی سعدی با 190 میلیون تومان اعتبار اشاره کرد.

وی ابراز داشت: طرح توسعه شبکه استحصال بیوگاز و احداث 14 چاه استخراج بیوگاز و افزایش ظرفیت نیروگاه بیوگازسوز به یک مگاوات برق با 150 میلیون تومان اعتبار، محوطه‌سازی ورودی سایت دفن پسماندهای شهر شیراز با 100 میلیون تومان اعتبار، مطالعه احداث 20 چاه استخراج بیوگاز با 60 میلیون تومان اعتبار، توسعه ایستگاه انتقال سمی تریلر برای افزایش ظرفیت انتقال پسماند با 60 میلیون تومان اعتبار و افزایش ظرفیت پست پاساژ 800KW برق برمشور با 50 میلیون تومان اعتبار از دیگر پروژه های عمرانی و زیست‌محیطی انجام شده در شیراز طی سال گذشته تاکنون بوده است.

امینی، احداث سلول دفن بهداشتی و مهندسی پسماندهای پزشکی ویژه، طراحی شبکه آبیاری و آتش‌نشانی مهندسی فضای سبز، پلیگون‌بندی و محاسبه محدوده خدماتی مناطق 9 گانه شهر شیراز برای ورود به سیستم GIS، خرید تجهیزات آزمایشگاهی نخستین آزمایشگاه تخصصی پسماند در جنوب کشور، تکمیل محوطه‌سازی واحد موتوری سازمان مدیریت پسماند، عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب واحد حمل و نقل سازمان پسماند، خرید ماشین‌آلات تخصصی پسماند، خرید و نصب مخازن کارتن پلاست 80، 120، 240 و 660 لیتری بازیافت و خرید 18 کانکس برای تبدیل به محل تحویل مواد بازیافتی در مجموع با اعتباری بیش از یک میلیارد و 140 میلیون تومان را از دیگر این پروژه‌ها برشمرد.

وی، نصب و تجهیز دستگاه سورتینگ در سایت دفن زباله شیراز را از مهم‌ترین این پروژه‌ها دانست و گفت: این دستگاه، دومین دستگاهی است که در کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز متذکر شد: با اقدامات و کارهای علمی صورت گرفته و راه‌اندازی مرکز تفکیک زباله در مقصد (سورتینگ) سایت دفن زباله برمشور، تفکیک زباله در مقصد جایگزین دفن زباله می‌شود.

امینی در مورد میزان تولید برق از زباله در شیراز نیز اذعان داشت: هم اکنون یک مگاوات برق در نیروگاه بیوگازسوز شیراز از زباله‌ها تولید می‌شود که تلاش می‌کنیم این میزان تولید، تا پایان سال آینده به دو مگاوات برسد.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول