اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نظارت استان زنجان گفت: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان معرفی شدند.

اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان معرفی شدند

حسین میرزاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به جایگاه حساس و بی‌بدیل شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی و وظایف سنگین و حساس این نهاد مقدس در قانون اساسی در اجرای اصل 99 قانون اساسی، دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان به منظور تشکیل هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه 10 نفر از شخصیت‌های موثر، مستقل، ولایی، متعهد و عدم وابسته به شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی را به هیئت مرکزی نظارت معرفی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: احکام برای پنج نفر شامل حجت‌الاسلام علی خان‌محمدی، علی رفیعی‌زاد، خلیل ابوبصیری، سید جمال امیری و وی به عنوان اعضای هیئت نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان زنجان صادر شده است.

رئیس هیئت نظارت استان زنجان تصریح کرد: به منظور معرفی و انتخاب اعضای هیئت نظارت شهرستان‌های استان زنجان شش نفر از شخصیت‌های واجد شرایط به هیئت مرکزی نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی و از بین این شش نفر به سه نفر به عنوان هیئت نظارت هر شهرستان احکام مربوط صادر می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس اصل 99 قانون اساسی نظارت بر چهار انتخابات مهم ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همه‌پرسی و مراجعه به آراء عمومی بر عهده شورای نگهبان است.

* نظارت بر انتخابات شورای اسلامی بر عهده مجلس است

با توجه به همزمانی دوره انتخابات میرزاپور نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را وظیفه مجلس شورای اسلامی و هیئت‌های منصوب از سوی این مجلس دانست.

وی تاکید کرد: وظایف هیئت نظارت شهرستان زنجان را هیئت نظارت استان به عهده دارد.

انتهای پیام/73006/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول