اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خانواده‎ها به گوش باشند

افت تحصیلی اصلی‎ترین نیاز مشاوره تحصیلی است

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز آستان مهر مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس‌رضوی مسئله افت تحصیلی را اصلی‌ترین درخواست مشاوره‎ای مراجعان مشاوره‌های تحصیلی این مرکز دانست.

افت تحصیلی اصلی‎ترین نیاز مشاوره تحصیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان‌قدس رضوی، حسین چم‌حیدری در ارتباط با موضوعات مطرح شده در زمینه مشاوره تحصیلی مراجعان مرکز تخصصی خدمات مشاوره آستان مهر، اظهار کرد: مشاور تحصیلی با همکاری معلم و خانواده می‌تواند به دانش‌آموزان در جهت رفع مشکلات تحصیلی و خانوادگی و روانی و تامین ثبات عاطفی کمک کند.

وی با تأکید بر ضرورت دریافت مشاوره‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، ادامه داد: مشاور تحصیلی با شناخت دانش‌آموزان در زمینه‌های گوناگون می‌تواند آنان را به رشته‌های تحصیلی مناسب راهنمایی کرده و در حل مشکلات یاری دهد تا به این صورت با پیشرفت در تحصیلات و افزایش میزان یادگیری، علاوه بر رشد علمی، به سلامت و ثبات روانی در زندگی نیز دست پیدا کنند.

سرپرست مرکز آستان مهر مؤسسه خدمات مشاوره‌ای آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت موضوع افت تحصیلی در میان دانش‌آموزان و ضرورت جلوگیری از بروز آن میان کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: مقوله افت تحصیلی مسئله قابل توجهی است که بیشترین نیاز مشاوره‌ای مراجعان به مرکز آستان مهر در 6 ماهه نخست سال جاری در زمینه مشاوره تحصیلی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: افت تحصیلی کاهش نسبی فعالیت درسی و مطالعه یک دانش‎آموز در یک دوره نسبی در مقایسه با دوره نسبی قبل از آن می‌باشد که به عوامل مختلفی از جمله عوامل مربوط به خود دانش‌آموز، خانواده، مدرسه و همچنین اجتماع ارتباط پیدا می‌کند.

چم حیدری در ارتباط با سایر موارد مشاوره تحصیلی در این مرکز تخصصی آموزشی و مشاوره‌ای گفت: برنامه‌ریزی تحصیلی، بی‌علاقگی به تحصیل، عدم تمرکز در مطالعه، شیوه مطالعه و ورود به دوره‌های بالاتر، عدم علاقه به رشته تحصیلی و تغییر رشته به ترتیب سایر اولویت‌ها و نیازهای مشاوره‌ای مراجعان به مرکز تخصصی خدمات مشاوره‌ای و آموزشی حوزه جوان، ازدواج و خانواده آستان‌قدس رضوی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول