اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت تولید مواد معدنی ایران:

بدهی‌های البرز مرکزی پرداخت شد/ نقدینگی در وضعیت مطلوبی است

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: امروز بسیاری از بدهی‌های شرکت البرز مرکزی پرداخت شد و بدهی تامین اجتماعی صفر شد.

بدهی‌های البرز مرکزی پرداخت شد/ نقدینگی در وضعیت مطلوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، مهدی صالحی پیش ‌از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت البرز مرکزی زیراب مازندران با اشاره به اینکه شرکت البرز مرکزی یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی ذغال با سابقه 50 سال فعالیت بوده است، گفت: شرکت ذغال‌سنگ البرز مرکزی با 7 هزار بازنشسته و استخراج 300 هزار تن در گذشته و 150 هزار تن در حال حاضر نقش پررنگی در تولید ذغال داشته است.

*مشکلات البرز مرکزی، مدیران آن را مجبور به جراحی بزرگ کرد

صالحی به 30 شهید ذغال‌سنگ البرز مرکزی زیراب اشاره و خاطر نشان کرد: البرز مرکزی در دهه 80 دچار مشکلات زیادی شد و مدیران را مجبور به جراحی بزرگ کرد که تعدیل نیروی انسانی یکی از این موارد بود که اگر این جراحی صورت نمی‌گرفت دیگر شاهد حضور البرز مرکزی در عرصه تولید نبودیم.

وی به مشکلات اواسط دهه 80 شرکت البرز مرکزی اشاره و خاطر نشان کرد: وضعیت نامناسب مالی، کمبود نقدینگی و بدهی زیاد و طلبکاری پرسنل بابت سنوات و مسدود شدن هر روزه حساب‌ها و تهدیدات دستگاه‌های طلبکار از معضلات اواسط دهه 80 بوده است.

* وضعیت حال حاضر البرز مرکزی مناسب است

صالحی با بیان اینکه وضعیت حال حاضر البرز مرکزی مناسب است، یادآور شد: امروز بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شد و بدهی تامین اجتماعی صفر شد و از لحاظ نقدینگی در وضعیت مطلوبی هستیم.

معاون منابع انسانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به وضعیت شرکت البرز مرکزی در آغاز فعالیت فلاح اشاره کرد و گفت: طرح خاصی جز دیوار حائل به طول 700 متر و با هزینه 700 میلیون تومان که هزینه سالانه آلاینده‌های شرکت با جریمه 200 میلیون تومانی را رفع کرد در دست نبوده است.

* پیمانکار کک‌سازی سوادکوه انتخاب می‌شود

وی با بیان طرح‌های 5 سال اخیر این شرکت به تجهیز معادن کردآباد، طرح اکتشافی 3 معدن در منطقه، طرح‌های مصوب دولت شامل کک‌سازی و ذغال‌شویی است، گفت: پیمانکار کک‌سازی سوادکوه در مناقصه بین‌المللی 10 دی ماه سال جاری انتخاب می‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه ارزش ذغال به ارزش طلا ارتقا می‌یابد، افزود: با ایجاد فولادسازی در کشور شاهد استفاده فزاینده از سنگ آهن و ذغال‌سنگ هستیم.

وی به تاثیرگذاری مدیر سابق برای احیاء زغال‌سنگ البرز مرکزی اشاره و برای سرپرست جدید این واحد تولیدی آرزوی موفقیت کرد.

*گشودن بسته مناقصه بین‌المللی کک‌سازی

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه هر سرزمین دارای رگه‌های حیاتی مختلفی است، گفت: رگه‌های حیاتی سوادکوه در ذغال است.

عزیز باقری به تلاش مدیران دلسوز برای در مسیر احیاء قرار گرفتن البرز مرکزی اشاره کرد و افزود: شاهد تلاش فلاح در مسئولیت البرز مرکزی بودیم که در مقطع جراحی بزرگ اقتصادی کشور در 2 سال اخیر مدیریت توانمندی داشته است که مدیریت در این مقطع سخت و طاقت‌فرسا بوده است.

فرماندار سوادکوه تدبیر مدیران برای مدیریت کارساز و همگامی با سیاست‌های کلان کشور را راهگشا توصیف کرد و خاطر نشان کرد: گشودن بسته مناقصه بین‌المللی کک‌سازی، افق تازه‌ای را برای سوادکوه می‌گشاید.

وی تودیع و معارفه در البرز مرکزی را تعویض شیفت توصیف کرد و یادآور شد: خدمت در نظام ولایی معامله با خداست و همه ما سرباز ولایت هستیم و اگر جاروکش نظام هم شوم، قبول می‌کنم.

*شرکت البرز مرکزی تا 300 میلیون تن ذخیره ذغال‌سنگ دارد

سرپرست جدید شرکت البرز مرکری زیراب با تقدیر از تلاش‌ها و سیاست‌های مدیر سابق البرز مرکزی به آهنگ رشد سریع فعالیت‌ها در این شرکت اشاره و یادآور شد: شرکت البرز مرکزی تا 300 میلیون تن ذخیره ذغال‌سنگ دارد.

نورالله موسوی به استعدادهای بالقوه سوادکوه در بخش معدن اشاره و خاطر نشان کرد: شرایط کار و زمینه مناسب وجود دارد و ما هم برای کار بیشتر آماده‌ایم.

موسوی افزود: با همین تیم موجود به فعالیت‌های تولیدی البرز مرکزی ادامه می‌دهیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از زحمات ایرج فلاح مدیرعامل سابق شرکت البرز مرکزی زیراب مازندران تقدیر و نورالله موسوی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت البرز مرکزی زیراب معرفی شد.

انتهای پیام/86015/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول