اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج مساجد و محلات شاهرود:

احترام به کار و سرمایه ملی سبب رشد تولید ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود گفت: احترام به کار و سرمایه ملی سبب رشد تولید ملی می‌شود و در این امر همه باید مشارکت کنند.

احترام به کار و سرمایه ملی سبب رشد تولید ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، روح‌الله اشرفی صبح امروز در همایشی که با موضوع «اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی» در شاهرود برگزار شد، با اشاره به موضوع استقلال اقتصادی اظهار داشت: مقصود استقلال اقتصادی این است که جامعه بتواند نیازمندی‌های خود را در حد قابل قبولی از رفاه تولید کند و در اداره امور اقتصادی نیازمند و متکی به دیگران نباشد.

وی افزود: بنابراین استقلال اقتصادی به معنای وابستگی به خود در رفع نیازهای اساسی و جلوگیری از سلطه کشورهای دیگر بر اقتصاد بومی است؛ هر چند واردات درست و هدفمند منافاتی با استقلال اقتصادی ندارد بلکه در استقرار بخشیدن به استقلال نیز کمک می‌کند.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که اگر تولید ملی شکل نگیرد، استقلال اقتصادی یک جامعه محقق نمی‌شود و این یعنی در مسئله اقتصادی نتوانسته خودش تصمیم بگیرد.

اشرفی خاطرنشان کرد: اگر ما استقلال اقتصادی خود را از دست دهیم، استقلال سیاسی ما نیز تحقق نمی‌یابد و تا استقلال اقتصادی و قوی نداشته باشیم، از دیگر جهات سیاسی و فرهنگی نمی‌توانیم تاثیرگذار باشیم.

وی با تاکید بر ربط پیشرفت و اقتصاد گفت: اگر ما اقتصادمان را قوی کنیم، می‌توانیم به پیشرفت دست یابیم و این یعنی تاثیرگذاری بر جهان و مقابله با استعمار غرب و آمریکا و این چیزی است که رهبری انقلاب تاکید فراوان بر آن دارد.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود اظهار داشت: تمام توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی با استقلال اقتصادی حل می‌شود؛ چرا که دشمنان اکنون با حربه تحریم و جنگ اقتصادی به مقابله با ما آمده‌اند.

اشرفی تاکید کرد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب حال که انقلاب، ما را از وابستگی سیاسی نجات داد ما باید خودمان تلاش کنیم و از وابستگی اقتصادی خودمان را نجات بدهیم و در راه استقلال اقتصادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اقتدار اقتصادی موجب اقتدار ملی می‌شود، بیان داشت: اقتدار اقتصادی از عواملی است که می‌تواند اقتدار ملی را در حوزه بین‌المللی افزایش دهد و پیشرفت جوامع در گروی تقویت استقلال اقتصادی آنهاست.

مسئول بسیج مساجد و محلات شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: علم و فناوری یکی از پایه‌های اقتدار اقتصادی است و ما باید در این زمینه تلاش کنیم تا فناوری‌های جدید را با علم و دانش و منابع و نیروی انسانی بومی و ملی تولید کنیم و باید در بسیج تلاش شود تا این تولید علم و دانش مورد تقویت و حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول