اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خواستار شد

لزوم تسریع در روند ساماندهی رودخانه فصلی باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار باشت با بیان این‌که رودخانه فصلی باشت در زمان بارندگی با طغیان موجب تخریب اراضی کشاورزی منطقه می‌شود، گفت: تسریع در روند ساماندهی این رودخانه ضروری است.

لزوم تسریع در روند ساماندهی رودخانه فصلی باشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، سیدناصر رضایی صبح امروز در بازدید از رودخانه فصلی باشت اظهار کرد: به دلیل مسطح بودن و شیب کم منطقه باشت این رودخانه در زمان بارندگی با طغیان موجب تخریب اراضی کشاورزی و همچنین آبگرفتگی منازل روستایی و خود شهر باشت که در حاشیه این رودخانه قرار دارد، می‌شود.

فرماندار باشت گفت: سالانه حجم بسیار عظیمی از منابع کوهی همراه با آب باران وارد این رودخانه می‌شود با توجه به این‌که شیب بسیار کم است این آبرفت‌ها در مسیر رودخانه ته‌نشین شده و باعث می‌شود تا رودخانه به لحاظ عرضی گسترده‌تر شود و خسارات جبران‌ناپذیری را به زمین‌های کشاورزی این شهرستان وارد کند.

این مسئول گفت: با وجود این که طی چند سال گذشته بخش اندکی حدود 7 کیلومتر دو طرف از این رودخانه ساماندهی شده و ولی این رودخانه نیاز به توجه بیشتر مسئولان استانی و محلی دارد.

رضایی شهرستان باشت را بزرگ‌ترین قطب کشاورزی و اولین شهرستان به لحاظ دامپروری در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این رودخانه سالانه بخش زیادی از خاک را به جلگه آبرفتی و بستر رودخانه تبدیل می‌کند.

وی از مسئولان استانی خواست ساماندهی رودخانه فصلی باشت را با توجه به شرایط حساس و خطر آفرین آن را در اولویت کار خود قرار دهند به این مهم در کوتاه مدت توجه ویژه شود.

در این بازدید تعدادی از روستاییانی که زمین‌های کشاورزی آن‌ها در مجاورت این رودخانه فصلی قرار دارد که از طغیان این رودخانه دچار خسارت زیادی شده‌اند، خواستار پی‌گیری جدی فرماندار شدند.

رضایی تأکید کرد: مدیر استانی امور آب نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و از اعتباراتی که در اختیار دارد، رودخانه فصلی باشت را لحاظ کند تا هر چه زودتر مشکلات این رودخانه برطرف شود.

انتهای پیام/82007/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول