اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

آبفای شیراز رودخانه کر را ساماندهی کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: اداره آبفای این شهرستان هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به ساماندهی رودخانه کر اقدام کند.

آبفای شیراز رودخانه کر را ساماندهی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، جواد زرین کلاه در جلسه بررسی مشکلات توزیع آب رودخانه کر از مسیر سد درودزن به عنوان مبدا تا مقصد نهایی در شهرستان خرامه اظهار داشت: استان فارس و به دنبال آن شهرستان شیراز به دلیل خشکسالی‌های اخیر از مشکلات متعددی به ویژه در بحث آب کشاورزی رنج می‌برد و در این راستا به منظور حمایت از کشاورزان نیازمند طرح جامع نظام عادلانه توزیع آب کشاورزی در مسیر این رودخانه از مبدا تا مقصد هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش اراضی سطح زیر کشت در طول مسیر رودخانه کر، انتظار داریم اداره آبفا هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات لازم نسبت به ساماندهی این رودخانه به منظور استفاده بهینه از آب جاری شده از سد درودزن در طول مسیر اقدام کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: عرض بسیار رودخانه کر و وجود چاه‌های آب غیرمجاز در مجاورت این رودخانه مشکلات متعددی را برای کشاورزان شهرستان‌های شیراز و خرامه ایجاد کرده است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا با یک عزم گروهی و تعامل بین‌دستگاهی و حمایت مدیریت ارشد این استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سطح ملی گام‌های محکمی به منظور مرتفع کردن مشکلات آب کشاورزی این مناطق برمی‌داریم.

فرماندار شیراز برای حل مشکلات آب رودخانه کر خواستار افزایش حجم آب ورودی به رودخانه، ساماندهی و لایروبی هرچه سریع‌تر رودخانه به منظور کاهش هدررفت آب، مراقبت اداره محیط زیست به منظور جلوگیری از آلوده شدن آب در مسیر از سوی برخی کارخانجات از جمله پتروشیمی و تنظیم نظام توزیع عادلانه توزیع آب کشاورزی برای کشاورزان بخش زرقان و شهرستان خرامه شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول