اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خواستار شد

ساماندهی مسیرهای رودخانه‌های فصلی برازجان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان خواستار ساماندهی مسیرهای رودخانه‌های فصلی برازجان شد.

ساماندهی مسیرهای رودخانه‌های فصلی برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در بازدید معاون وزیر نیرو از دشتستان اظهار داشت: سیل و تگرگ و باران‌های اخیر بیش از 300 میلیارد ریال به مزارع و زیرساخت‌های کشاورزی و بیش از 650 میلیارد ریال نیز خسارت به زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی شهرستان وارد کرده است.

وی افزود: از دقایق ابتدایی سیل اخیر تمام مسئولان و مردم و نیروهای بسیجی در امدادرسانی مشارکت داشتند و به فضل خدا بسیاری از مشکلات را برطرف کردیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به روند ترمیم خطوط آبرسانی خاطرنشان کرد: در جریان سیل ماه جاری با تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب در مدت 20 ساعت بعد از سیل، کار ترمیم خطوط و شبکه آبرسانی شهرستان دشتستان انجام شد.

خسروی تصریح کرد: آبرسانی در سطح شهر برازجان و اطراف به مدت 24 ساعت از سر گرفته شد و فقط آبرسانی به پنج روستا تا روز سوم پس از سیل طول کشید که بدون تردید این اقدام یکی از کارهای ارزشمند حوزه آب و آبفا در شهرستان دشتستان است.

فرماندار دشتستان بیان کرد: در حال حاضر یکی از نگرانی‌های مردم و مسئولان این شهرستان، ساماندهی مسیرهای رودخانه‌های فصلی شهر برازجان است.

خسروی خواستار ساماندهی مسیرهای رودخانه‌های فصلی برازجان شد و گفت: برای جلوگیری از خسارات سیل در آینده باید این مسیرها ساماندهی شود.

وی یادآور شد: هشت مسیل وارد شهر برازجان و تبدیل به آبراه می‌شود و بیشترین نقطه آسیب‌پذیر در محله‌های حسین‌آباد، علی‌آباد و دره گرمسیری برازجان است.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: در این حوزه مطالعه خوبی از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر انجام شده و تلاش می‌کنیم که با تدابیر و اعتبارات لازم و قانونی و ساماندهی این مسیرها شاهد کاهش خسارت‌ها باشیم.

خسروی اذعان داشت: هنگام وقوع سیلاب 24 نقطه شهرستان دچار خاموشی و قطع برق شدند که تا امروز با همکاری تمام نیروهای زحمت‌کش هیچ نقطه‌ای بدون برق نداریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر همه راه‌های مواصلاتی شهرستان باز است و مردم در حال تردد هستند و در حوزه آب شهری نیز هیچ مشکلی در حال حاضر وجود ندارد.

انتهای پیام/2451/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول