اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

بستری شدن 376 تبعه آذری در مراکز درمانی اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 376 تبعه آذری در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

بستری شدن 376 تبعه آذری در مراکز درمانی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پورفرضی عصر امروز در جریان بازدید از مرکز سلامت گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: اغلب این مسافران خارجی از شهرهایی همچون جلیل‌آباد، لنکران، بیله‌سوار، باکو و ... با گذر از مرزهای کشورمان و همچنین شهرستان بیله‌سوار راهی مناطق مختلف شده و از امکانات درمانی و بستری مناسب برخوردار شدند.

وی تصریح کرد:‌ در سال گذشته در مجموع 421 نفر از اتباع آذری در مراکز دولتی بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفتند که آمار مربوط به بخش خصوصی نیز در کنار آن قابل توجه است.

پورفرضی به افزایش 75 درصدی مراجعه بیماران از کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: در نیمه اول امسال 376 نفر در مراکز ما پذیرش شدند که اغلب آنها نیز برای اعمال جراحی مراجعه کرده و بستری شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اتباع آذری با مراجعه به بخش قلب بیمارستان امام تحت مداوا قرار گرفته و از امکانات آنژیوگرافی و آنژیوپلاست استفاده کرده و برخی بیماری‌های بدخیم و سرطانی آنها نیز در مراکز درمانی این استان تحت معالجه و مداوا قرار گرفته است.

وی به راه‌اندازی بخش وی.آی.پی مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و درمانی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: از این بخش بیماران خارج از کشور که نیاز به بستری شدن داشتند، استفاده کرده و اعمال جراحی مختلف قلب و عروق روی آنها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به پذیرایی مناسب اهالی استان به ویژه صاحبان مراکز درمانی و بیمارستانی از این مراجعه‌کنندگان و میهمانان و اتباع آذری اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین مراجعات به اردبیل و سپس پارس‌آباد بوده و گاه از این استان نیز به سایر مراکز برای مداوا مراجعه کردند.

پورفرضی به راه‌اندازی مرکز تخصصی سلامت در پایانه مرزی بیله‌سوار اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز که با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده اطلاعات و راهنمایی‌های ترجمه شده به زبان اتباع آذری را در قالب بروشور در اختیار آنها قرار می‌دهد تا با کمترین هزینه بتوانند از امکانات این مراکز استفاده کنند.

وی گفت: براساس اعلام مسئولان میراث فرهنگی سالانه بیش از 400 هزار نفر اتباع آذری از طریق این پایانه وارد مرزهای کشورمان می‌شوند که دلیل عمده سفر آنها به استان اردبیل و استان‌های مجاور بحث درمان است.

پورفرضی افزود: با توجه به اینکه گردشگری سلامت اقامت طولانی و هزینه درمانی را ایجاب می‌کند اگر حداقل هزینه‌کرد مسافران 200 دلار باشد، سالانه 40 میلیون دلار از این طریق عاید استان می‌شود.

انتهای پیام/62003/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول