اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

برگزاری کارگاه‌های مختلف در شهرستان‌های کرمانشاه با هدف کارآفرینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: کارگاه‌های مختلفی در چند شهرستان استان کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های مختلف در شهرستان‌های کرمانشاه با هدف کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان صحنه با هدف ایجاد اشتغال پویا و توسعه کارآفرینی در بین جوانان این شهرستان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کاربر گیاهان دارویی کرد.

امیری گفت: این کارگاه آموزشی استفاده از گیاهان دارویی و اهمیت و مزایای گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمیایی، کشت و فروش انواع گیاهان دارویی و گونه‌های سازگار و مناسب با اقلیم منطقه را به علاقمندان آموزش داد.

وی افزود: فراگیران در این کارگاه آموزشی علاوه بر شناخت و آشنایی با فروش، خشک کردن، بسته‌بندی، عرضه و کاربرد گیاهان دارویی با مباحثی نظیر شناخت انواع گیاهان دارویی و اثرات درمانی آن به همراه داروسازی گیاهی نیز آشنا شدند.

امیری ادامه داد: کارآموزان در این دوره آموزشی طب سنتی در زمینه‌های آشنایی با انواع گیاهان دارویی و مواد موثر آن، آشنایی با روش استخراج مواد موثر، عرق‌گیری، اسانس‌گیری، آشنایی با روش مصرف گیاهان دارویی، آشنایی با روش وزن کردن و چگونگی ترکیب گیاهان دارویی، روش ساخت کرم و قرص، آشنایی با انواع روش نگهداری و فرآوری گیاهان دارویی و... را فرا گرفتند.

*کارگاه برق در زندان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای پاوه برگزار شد

امیری تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان پاوه با هدف ارائه آموزش فنی و مهارتی به زندانیان و تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی مددجویان اقدام به راه‌اندازی کارگاه آموزشی برق و سیم کشی در زندان مرکزی این شهرستان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیکاری و فقدان مهارت از جمله عوامل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است، قطعا با ارائه آموزش فنی و مهارتی به زندانیان، آنان قادر خواهند بود پس از آزادی با ایجاد کسب و کار برای امرار معاش خود و خانواده درآمدزایی داشته باشند.

*تعیین سطح کارگران صنعت ساختمان در مرکز فنی و حرفه‌ای صحنه

این مقام مسئول اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان صحنه استادکاران و کارگران حوزه صنعت ساختمان این شهرستان را با برگزاری آزمون کتبی و عملی، تعیین سطح کرد.

وی هدف از برگزاری این آزمون را تعیین سطح استادکاران ساختمانی در سه سطح 1، 2 و 3 اعلام کرد و بیان داشت: در اجرای این دوره تعداد 200 نفر در موضوعات کمک بنای سفت کاری، گچ کاری، آرماتوربندی، بتن ساز و بتن ریز، جوشکاری، نقاشی و برق کار ساختمان در این آزمون شرکت کردند و افرادی که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند برای آنان گواهینامه مهارتی صادر و از این طریق از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

*کارگاه آموزش نقاشی شیشه تزئینی در روانسر برپا شد

به گفته امیری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان روانسر با هدف فراهم کردن بستر کارآفرینی، ایجاد اشتغال و تامین نیازهای آموزشی روستائیان برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره مهارتی نقاشی شیشه تزئینی (ویترای) در روستای قشلاق کرد.

امیری خاطرنشان کرد: تعداد 40 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان، مهارت نقاشی روی شیشه را به مدت 170 ساعت فراگرفتند.

انتهای پیام/2700/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول