اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آتش‌سوزی در کارخانه کارتن‌سازی مشهد

ساعت‌‌ها دلهره و اضطراب در کارخانه کارتن‌سازی مشهد

خبرگزاری فارس: انبار مواد تولید شده در کارخانه کارتن‌سازی جاده جدید قوچان به دام حریق افتاد.

ساعت‌‌ها دلهره و اضطراب در کارخانه کارتن‌سازی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، این حادثه که از شب گذشته تا صبح امروز حادث شد؛ به دنبال آتش‌سوزی انبار مواد تولید شده، کارخانه کارتن‌سازی واقع در جاده جدید قوچان اتفاق افتاد که ضمن انتشار بوی نامطبوع حریق تا شعاع چند کیلومتری، ابر سیاهی از دود را تشکیل داد.

مسعود ظهوریان‌، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی که در محل حادثه و از نزدیک عملیات را سرپرستی می‌کرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به علت گستردگی حریق، با درخواست کمک از سامانه 125 ، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد بلافاصله 100 آتش‌نشان از 18 ایستگاه به همراه 33 دستگاه، خودرو اطفای حریق به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مجاورت محل حریق کارخانه‌های متعدد دیگری از جمله کارخانه قطعات فلزی و همچنین انبار لوازم لوستر وجود داشت، این حادثه از حساسیت بالایی برخوردار بود، به همین جهت با رایزنی‌ِهایی که با شهرداری مرکز انجام گرفت، تعداد سه دستگاه تانکر حمل آب و همچنین یک دستگاه لودر از ایستگاه 36 نیز به محل حادثه اعزام شد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با توجه به طولانی ‌بودن مسافت محل حریق از حومه شهر، در کمترین زمان ممکن به محل آتش‌سوزی رسیدند و با شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی که در سوله انبار مواد تولید شده به وسعت یک هزار متر مربع بود، توانستند با انجام عملیات به موقع و اقدامات اطفائی از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی گفت: با توجه به اینکه این آتش‌سوزی با تاخیر زیاد در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شده بود، هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به سرعت به کل سوله‌های کارخانه سرایت و گسترش یابد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه آتش نشانان از چهار ضلع اقدام به مهار و جلوگیری از سرایت آتش پیش از گسترش به دیگر قسمت‌های کارخانه و اماکن تجاری مجاور پرداختند، افزود: سرانجام آتش‌نشانان توانستند از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری و آن را پس از ساعتی تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر کاملا مهار و خاموش و بعد از آن اقدام به عملیات لکه‌گیری نموده که تا 10 صبح امروز ادامه داشت.

وی در ارتباط با خسارات ناشی از این حادثه افزود: به گفته مالکان کارخانه، این حادثه خسارت میلیاردی بر جای گذاشت و خوشبختانه خسارت جانی نیز در بر نداشته است.

انتهای پیام/70003/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول