اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انجام بازرسی‌های گسترده صورت گرفت

شناسایی بیش از 3500 تبعه خارجی غیر مجاز در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول اداره اشتغال اتباع خارجی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی از انجام بازرسی‌های گسترده و شناسایی بیش از 3500 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان خبر داد.

شناسایی بیش از 3500 تبعه خارجی غیر مجاز در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی، غلامرضا شعبان‌زاده اظهار کرد: با عنایت به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از هزار و 689 مورد بازرسی در این زمینه توسط بازرسان کار استان انجام گرفته که منجر به شناسایی بیش از 3 هزار و 500 خارجی غیر مجاز شاغل در استان شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به موجب ماده 181 قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در همین راستا در 9 ماهه سال جاری بیش از 1000 مورد افرادی که از اتباع خارجی غیر مجاز استفاده می‌کردند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه به مراجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

شعبان‌زاده به آمار تعداد مجوزهای صادره برای اتباع خارجی اشاره کرد و تصریح کرد: از اول فروردین ماه تا پایان آذر ماه سال جاری بیش از 23 پروانه کار در استان برای سرمایه‌گذاران خارجی به ازای سرمایه‌گذاری هر نفر 300 هزار دلار صادر شده و تعداد 48 پروانه کار نیز در این زمینه تمدید شده است.

وی ادامه داد: همچنین 21 پروانه کار نیز در سال جاری برای بازرگانان خارجی به ازای سرمایه‌گذاری هر نفر 500 هزار دلار صادر و 57 پروانه کار برای آنان تمدید شده است.

مسئول واحد اشتغال اتباع خارجی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: 6 هزار و 847 کارت کار موقت نیز در سال جاری برای متقاضیان واجد شرایط صادر و در استان توزیع شده است.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول