اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

برای ساماندهی اتباع ‌بیگانه باید ثبت وفات را به صددرصد برسانیم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: برای ساماندهی اتباع ‎بیگانه باید در حوزه ثبت وفات به صددرصد برسیم.

برای ساماندهی اتباع ‌بیگانه باید ثبت وفات را به صددرصد برسانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال استان (ثبت وقایع حیاتی) اظهار داشت: در حوزه فعالیت‎های ثبت‌احوال هر جایی که نتوانستیم به آمار و ارقام مناسب و مطلوب دست پیدا کنیم، با آسیب مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: پیشگیری و مدیریت آسیب‎های اجتماعی یکی از دغدغه‎های جدی مسئولان است و همه باید تلاش کنیم تا با نگاه کاهش آسیب و آسیب‎زدایی در جامعه گام برداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: با وجود اینکه شورای ثبت‌احوال استان رتبه برتر کشوری را کسب کرده، اما هنوز در این حوزه جا برای فعالیت بیشتر وجود دارد و باید تلاش کنیم تا ثبت وقایع تولد و وفات ما در استان به نقطه صددرصدی برسد به ویژه در حوزه ثبت وفات اگر نتوانیم از ثبت 98 درصدی به صددرصد برسیم، در حوزه ساماندهی اتباع بیگانه در استان گلستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

جانشین رئیس شورای ثبت‌احوال استان بیان داشت: در حوزه ساماندهی اتباع بیگانه ممکن است با مشکلاتی مواجه باشیم که در حوزه امنیتی به این موارد مهم می‎پردازیم و زمانی که آسیب‎ها را بررسی می‎کنیم می‎بینیم که بخشی از آن به ساماندهی اتباع بیگانه باز می‎شود، لذا انتظار است که آسیب‎ها متوقف شده و یا به حداقل کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً بخش اعظمی از مدیریت ساماندهی اتباع بیگانه به تلاش ثبت یاران، دهیاران، شوراهای روستا و خانه‎های بهداشت در ارتباط است تا با همکاری این عزیزان که در ثبت وقایع حیاتی نقش اساسی دارند، بتوانیم این حوزه را به خوبی مدیریت کرده و آسیب‎ها را به حداقل برسانیم.

جمشیدی مدیریت جمعیت را یک ضرورت مهم خواند و اضافه کرد: اسناد سجلی بیانگر هویت هر فرد هستند و باید دارای اتقان هویتی باشند تا تولید و مدیریت آمار بر پایه تجزیه و تحلیل این اسناد قرار داشته و بتوان آمار و ارقام مستند و با مدرک ارائه کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: نظام اسلامی به دنبال حسن خدمت و بهینه‎سازی خدماتی است که به مردم ارائه می‎دهد، لذا انتشار آمار مطابق با واقع از بدین خاطر بسیار مهم تلقی می‎شود.

وی تأکید کرد: برای آنکه بتوانیم ثبت وقایع را درست و دقیق انجام دهیم و آمار مطابق با واقع داشته باشیم باید از توان و ظرفیت نیروهای مختلف، از ابعاد گوناگون بهره گرفت که در این راستا خانه‎های بهداشت، دفاتر پست، ثبت یاران، شورای روستا و دهیاران می‎توانند نقش موثری را در این حوزه ایفا کنند.

این مسئول اذعان داشت: ثبت یاران از جمله کسانی هستند که تعدادشان از لحاظ کیفی و کمی متغیر است که البته این مهم به تدبیر ثبت‌احوال باز می‎گردد که از چه تعداد افراد و با چه کیفیتی به عنوان ثبت یاران استفاده کنند و ما هم از پیشرفت کار این عزیزان رضایتمند هستیم و امید است به توفیقات بیشتری دست یابند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول