اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 بهمن ماه امسال

تقاطع غیرهمسطح رضوان شیراز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح رضوان با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

تقاطع غیرهمسطح رضوان شیراز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قاسم اکبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فاز نخست تقاطع غیرهمسطح رضوان با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان 22 بهمن ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز گفت: اعتبار اولیه عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح رضوان که مجری آن معاونت فنی شهرداری است 10 میلیارد تومان برآورد شده و هزینه تملک نیز 6 میلیارد تومان بوده که توسط شهرداری‌های مناطق پنج و دو این شهر انجام شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح رضوان که بولوار ابوذر غفاری را به بولوار عدالت متصل می‌کند، سال آینده آغاز می‌شود و در شش ماهه نخست سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه پنج شهرداری شیراز ادامه داد: تکمیل سالن ورزشی پایدار در بولوار نواب، سالن ورزشی بلوار رحمت، احداث پل‌های عابر پیاده و... از جمله پروژه‌هایی است که در منطقه پنج شیراز در حال اجراست.

اکبری بیان کرد: 200 میلیون تومان اعتبار به سالن ورزشی پایدار که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است اختصاص داده شده که این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: مناقصه سالن ورزشی بلوار رحمت پس از وقفه‌ای طولانی انجام شده که این پروژه نیز تا کنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار منطقه پنج شیراز گفت: بزرگترین مشکل شهرداری در بحث احداث پل عابر پیاده هزینه بالای جابه‌جایی تاسیسات آب و برق است.

وی بیان کرد: تا پایان سال دو پل هوایی در بلوار نواب صفوی و بلوار رحمت نصب می‌شود.

اکبری از احداث پارک 50 هکتاری ضلع شمالی کمربندی سخن گفت و افزود: تاکنون تملک این پارک 50 هکتاری انجام شده است.

شهردار منطقه پنج شیراز در ادامه با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری 390 هزار مترمربع آسفالت در این منطقه انجام شده است، تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته با افزایش 70 درصدی آسفالت معابر و کوچه‌ها در منطقه پنج مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت ما در منطقه پنج زیرسازی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین معضل ما در شهرداری گران شدن آسفالت بوده که این امر باعث شده است بسیاری از پیمانکاران دست از کار بکشند.

اکبری گفت: سال گذشته هزینه آسفالت، روکش و زیرسازی معابر این منطقه 5 میلیارد تومان شده که 2 میلیارد تومان آن توسط شرکت عمران مناطق تامین شده است.

وی در ادامه با اشاره به ورودی دارالرحمه شیراز نیز گفت: 220 میلیون تومان توسط شهرداری منطقه پنج برای ساماندهی ورودی دارالرحمه شیراز و احداث 100 واحد پارکینگ روباز هزینه شده است.

شهردار منطقه پنج شیراز تصریح کرد: المان کنگره سرداران شهید و نصب هشت تندیس از شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر اقداماتی است که در ورودی دارالرحمه شیراز انجام می‌شود.

وی از احداث پروژه مشارکتی در بلوار عدالت خبر داد و اضافه کرد: احداث ساختمان تجاری و خدماتی هشت طبقه نبش بلوار عدالت و دولت از پروژه‌های مشارکتی شهرداری است که در زمینی به متراژ 24 هزار متر مربع انجام می‌شود.

اکبری در ادامه بیان کرد: 3 هزار و 600 متر این ساختمان به پارکینگ اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین گفت: در منطقه پنج شهرداری شیراز ساختمان‌سازی رونق داشته و در سال جاری با افزایش 40 درصدی صدور پروانه ساختمانی مواجه هستیم.

این مسئول ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال 683 پروانه ساختمانی در منطقه پنج شیراز صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 450 مورد بوده است.

شهردار منطقه پنج شیراز با بیان اینکه درآمد امسال شهرداری این منطقه 9 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: این شهرداری در هشت ماهه نخست سال جاری 86 درصد درآمد شهرداری معادل 8 میلیارد تومان را جذب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 24 هزار هکتار بافت فرسوده در منطقه پنج شهرداری شیراز وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون هیچ مالکی در بافت فرسوده این منطقه برای تجدید بنا مراجعه نکرده است.

اکبری در پایان تصریح کرد: باید با ارائه بسته‌های تشویقی مالکان بافت فرسوده را به سمت تجدید بنا سوق داد.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول