اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر:

47 روز گرد و غباری در استان بوشهر ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: امسال تا پایان شهریور ماه 47 روز گرد و غباری در استان بوشهر ثبت شده است.

47 روز گرد و غباری در استان بوشهر ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر هادی مقصدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه گرد و غبار گفت: سال گذشته تعداد روزهایی که استان با گرد و غبار بالاتر از حد استاندارد 300 پی پی ام (میکروگرم در مترمکعب) مواجه بود 104 روز و امسال تا پایان شهریور ماه 47 روز اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر همچنین خشکسالی را از دیگر مشکلات استان بوشهر ذکر کرد و گفت: استان بوشهر در سال زراعی 90-91 از نظر بارندگی سی و یکمین استان کشور بوده است.

مقصودی اضافه کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آبی در استان بوشهر نسبت به سایر استانها می‌طلبد که مسئولان نگاه ویژه‌ای به استان در بحث مقابله با خشکسالی داشته باشند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 180 میلیارد ریال اعتبار خشکسالی برای استان بوشهر اختصاص یافت و امسال نیز تاکنون اعتباری در این زمینه توزیع نشده است.

مقصودی یادآور شد: انتظار داریم در اعتبارات امسال مربوط به خشکسالی حداقل 100 میلیارد تومان برای جبران خسارت خشکسالی در نظر گرفته شود.

وی گفت: خشکسالی در استان بوشهر علاوه بر ضعف سفره‌های زیرزمینی و بروز خسارات به بخش کشاورزی تاثیر مستقیمی بر تشدید گرد و غبار نیز در استان داشته است.

مقصودی افزود: مطالعه و تهیه طرح جامع خطرپذیری استان به تفکیک حوادث طبیعی، توسعه مراکز درمانی، بهداشتی و تجهیز بیمارستان‌ها، پیگیری برای نصب دستگاه‌های آب شیرین کن با هدف تامین و ذخیره‌سازی آب شرب، مقاوم‌سازی بناها به خصوص در بافت فرسوده، ارتقای سطح آگاهی عمومی از طریق آموزش، ایجاد پایگاه امداد هوایی در بوشهر، خرید یک فروند هواپیمای آتش‌نشان و فعال‌سازی کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران از جمله برنامه‌های مدیریت بحران استان بوشهر است.

وی گفت: در استان بوشهر هم‌اینک 40 ایستگاه آتش‌نشانی، چهار پایگاه امداد و نجات دریایی و کوهستانی، 43 پایگاه امداد اورژانس، چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و 9 شبکه بهداشتی و درمانی فعال وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی فردا نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین نمایشگاه تخصصی مدیریت بحران با هدف معرفی امکانات و تجهیزات استان برای مقابله با حوادث و بازسازی و بازتوانی دوباره و معرفی بیمارستان صحرایی استان برپا می‌شود.

مقصودی اظهار داشت: برای احداث بیمارستان صحرایی استان بوشهر 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در آن تمام تجهیزات بیمارستانی شامل اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه، اورژانس، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه دیده شده است.

وی اظهار داشت: استان بوشهر قلب اقتصاد ایران است به همین دلیل باید بتوانیم در زمان وقوع حوادث امکان حفاظت از این سرمایه‌ها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وجود تاسیسات و منابع مهم اقتصادی در استان می‌طلبد که مسئولان، استان را مجهز به امکانات امدادی ویژه و مطابق با آخرین فناوری‌های روز کنند.

مقصودی با اشاره به پدیده گرد و غبار در استان بوشهر گفت: گرد و غبار از جمله مواردی است که عوارض زیادی را برای استان به دنبال دارد و باید به دنبال شرایطی باشیم که کمترین خسارت‌ها متوجه مردم شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول