اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی بوشهر:

استان بوشهر امسال 52 روز گرد و غباری را سپری کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تحقیقات هواشناسی بوشهر گفت: در سال زراعی جاری استان بوشهر 52 روز گرد و غباری داشت که نسبت به سال گذشته دو روز افزایش داشته است.

استان بوشهر امسال 52 روز گرد و غباری را سپری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علیرضا بهادری صبح امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بیشترین گرد و غبار در استان بوشهر در سال زراعی 87 -88 بود که 96 روز گرد و غباری داشتیم.

وی افزود: گرد و غبار آثار زیادی بر کشاورزی دارد و موجب آلودگی هوا شده و در سلامتی نیز تاثیر مستقیمی دارد.

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی بوشهر با بیان اینکه گرد و غبار موجب کاهش نزولات جوی در مناطق مستعد است تصریح کرد: هفت کانون مستعد گرد و غبار شناسایی شده که کشورهای عراق و عربستان از جمله این کانون‌ها هستند.

بهادری خاطر نشان کرد: بیشترین گرد و غبار منشأ فرااستانی و عراق بیشترین نقش را در ایجاد گرد و غبار در استان دارند، ضمن اینکه نوع گرد و غبار کشور عراق که از نوع خاک رس است در ماندگاری آن تاثیر مهمی دارد.

وی بیان کرد: گرد و غباری که با دید بالاتر است اگر دو کیلومتر قابل رؤیت باشد غلیظ محسوب نمی‌شود.

رئیس اداره تحقیقات هواشناسی بوشهر ادامه داد: دید کمتر از دو کیلومتر در استان بوشهر دو روز افزایش داشته، ضمن اینکه شعاع دید تا 300 متر هم رسیده بود.

بهادری بیان کرد: در سال جاری در ایستگاه هواشناسی برازجان و چاه‌کوتاه هفت روز دمای بالای 50 درجه گزارش شد و این نشان از دمای بالای هوای استان در تابستان امسال دارد.

وی تاکید کرد: وضعیت گرمی هوا در بوشهر در شرایط نرمال تابستانی 40 درجه است اما دمای 46 درجه که امسال تجربه کردیم بسیار بالاست.

بارش استان بوشهر در پاییز امسال نرمال است

کارشناس مسئول پیش‌‌بینی هواشناسی بوشهر نیز به خبرنگاران گفت: بر اساس جدید‌ترین اطلاعات، پیش‌‌بینی بارش امسال در استان بوشهر در حد نرمال و میانگین بلندمدت خواهد بود.

زهرا راستگو بیان کرد: خطای پیش‌بینی فصلی در ماه‌های پربارش کمتر از ماه‌های کم بارش است و بر اساس اطلاعات دریافتی میزان بارش در پاییز امسال در حد میانگین بلندمدت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در استان بوشهر از نیمه دوم آبان ‌ماه آغاز می‌شود اظهار داشت: سال گذشته کمترین بارش در استان در بخش عسلویه با 40.7 میلیمتر بود در حالی که در سال زراعی 89- 90 میانگین بارش در عسلویه 204.8 میلی‌متر بوده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی بوشهر با بیان اینکه در عسلویه 80 درصد کاهش بارندگی داشتیم گفت: این در حالی است که میانگین بارش در بندر ریگ یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

راستگو تاکید کرد: کاهش بارندگی در استان بوشهر در سال زراعی جاری از 27 تا 83 درصد در کل استان بوده است و در زمستان گذشته هم 40 روز طوفانی در استان گزارش شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول