اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بوکان اعلام کرد

توسعه نامتوازن عامل اصلی بافت نامناسب بوکان

خبرگزاری فارس: شهردار بوکان گفت: توسعه نامتوازن بوکان سبب پراکندگی بافت‌های نامناسب و به هم ریخته در بوکان شده است.

توسعه نامتوازن عامل اصلی بافت نامناسب بوکان

رشید میرحسامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر در بوکان بیش از 175 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، اما امکانات و تجهیزات موجود در این شهر برای نصف مردم شهر نیز کافی نیست.

این مسئول سیمای نامناسب کنونی را یکی از مشکلات شهر بوکان عنوان کرد و افزود: به دلیل توسعه شهر در چند سال گذشته، بخش مرکزی شهر دارای بافت‌های زشت و به هم ریخته قدیمی است و مردم نیز به دلیل مشکلات مالی قادر به نوسازی خانه‌های قدیمی نیستند.

حسامی با بیان اینکه طراحی مهندسی شهری از نظم خاصی برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: برای ساماندهی بافت‌های به هم ریخته قدیمی بوکان اعتبارات ویژه‌ای مورد نیاز است.

وی توجه به جانمایی ساخت و سازهای شهری را عنصر مهمی در زیبایی شهر دانست و گفت: زندان بوکان در محل نامناسبی در وسط شهر ساخته شده و این در حالی است که بناهای فرهنگی و مورد نیاز برای توسعه شهر از جمله سینما، خانه تئاتر و شهربازی تقریباً در محلی نامناسب قرار دارند.

حسامی خاطر نشان کرد: تغییر این رویه نیازمند تعامل بین بخشی است که امیدواریم دستگاه‌های مسئول در این زمینه از جمله استانداری، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

شهرداری بوکان اعلام کرد: برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری بوکان تسهیلات ویژه‌ای مانند کاهش هزینه پروانه ساخت به شهروندان ارائه می‌دهد و در صورتی که هر یک از شهروندان نسبت به نماسازی ساختمان خود اقدام کنند از پرداخت عوارض ساخت و ساز معاف می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول