اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

سرعت توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: دقت و سرعت توسعه حرم حضرت احمدابن موسی (ع) قابل تقدیر است.

سرعت توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح توسعه حرم از دیرباز مورد توجه بوده اما هیچ‌گاه شاهد طرحی جامع نبوده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز داشت: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری اهمیت توسعه حرم مطرح و طبق فرمایش ایشان کار آغاز شد.

وی گفت: توسعه حرم مطهر از نیازهای ضروری شهر شیراز بود که با سرعت در حال پیگیری است.

ایمانی اضافه کرد: ایجاد تسهیلات برای زائران از وظایف مسئولان است تا زائران بتوانند با آسایش به زیارت خود بپردازند.

وی تصریح کرد: در اجتماعات مختلف شاهد بودیم که کمبود فضا برای زائران مشکلاتی ایجاد می‌کرد که با توسعه حرم این مشکلات برطرف می‌شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: با توسعه حرم و تحقق طرح توسعه حرم مطهر از بن‌بست فعلی خارج می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه حرم مطهر تاثیرات فرهنگی فراوانی برای استان فارس و شهر شیراز دارد.

ایمانی ادامه داد: اقدامات فرهنگی به عنوان یک حرکت نرم‌افزاری به زیرساخت‌ها و حرکات سخت‌افزاری نیاز دارد که طرح توسعه از جمله آنها است.

وی افزود: حرم‌های مطهر همواره مراکز فرهنگی و علمی مهم بوده‌اند که با ایجاد مراکز پژوهشی در کنار آنها شاهد نتایج مهم فرهنگی در سطح جوامع هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: در کنار توسعه حرم شاهد ایجاد مراکز پژوهشی، کتابخانه، موزه، مراکز آموزشی مدرن هستیم که فرصتی خوب برای استان فارس و شهر شیراز است.

وی گفت: حرمین  مطهر احمدی و محمدی (ع) از جاذبه‌های معنوی فارس هستند که می‌توانند در اقتصاد مردم این استان و شهر شیراز موثر باشند.

ایمانی ابراز داشت: توسعه حرمین و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از وظایف تمام مسئولان استانی است که باید با جدیت پیگیری شود.

وی بیان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا محدوده اطراف حرم مطهر نیز با فضای قدسی و معنوی حرم سنخیت داشته باشد و زائران شاهد فضایی معنوی باشند.

امام جمعه شیراز در پایان گفت: تمام کسانی که متولی توسعه حرم هستند با عشق و علاقه در حال پیگیری امورند که جای تقدیر دارد.

به گزارش فارس، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز از روند توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) بازدید و از نزدیک با روند اجرایی پروژه آشنا شد. 

انتهای پیام/2448/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول