اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر کرج:

توسعه فرهنگ وقف در رفع محرومیت‌ها تأثیرگذار است

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر کرج گفت: با اجرای برنامه‌های فرهنگی باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرده چراکه گسترش این مهم در رفع محرومیت‌ها بسیار تأثیرگذار است.

توسعه فرهنگ وقف در رفع محرومیت‌ها تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا ابوالحسنی صبح امروز در بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: نهادینه شدن این فرهنگ غنی آثار و برکات بی‌شماری را در جامعه اسلامی در پی دارد.

وی ادامه داد: وقف راه‌گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه است لذا لازم است تا به نهادینه کردن این مهم در بین اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته توجه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ حسنه وقف به جامعه حیات می‌بخشد افزود: فرهنگ وقف اقدامی عام‌المنفعه بوده که می‌تواند برای همه تأثیرگذار باشد.

ابوالحسنی تأکید کرد: البته ارزش‌ها و اهمیت وقف باید به مردم آموزش داده شود و همه اقشار جامعه به خوبی با این فرهنگ آشنا شوند.

وی تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های مهم در جامعه اسلامی است که بدون تردید این سنت حسنه باید نهادینه شود.

ابوالحسنی گفت: در این راستا متولیان این مهم باید با یک برنامه‌ریزی صحیح و سیاست اصولی افکار عمومی را به سمت فرهنگ وقف سوق دهند.

*وقف رشد معنوی را به همراه دارد

عضو شورای شهر کرج در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وقف سبب رشد معنوی افراد در جامعه می‌شود خاطرنشان کرد: وقف سبب افزایش همبستگی اجتماعی و تعاملات سازنده در جوامع می‌شود.

وی ادامه داد: از آن جایی که این سنت حسنه دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید با اقدامات فرهنگی این مهم را که یکی از پرمحتواترین سنت‌ها در اسلام است، ترویج دهیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول