اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور بیرجند:

وضعیت فنی و مهندسی ترافیک بیرجند رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور بیرجند گفت: وضعیت فنی و مهندسی ترافیک بیرجند به عنوان مرکز استان رضایت‌بخش نیست.

وضعیت فنی و مهندسی ترافیک بیرجند رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسنی دوشنبه شب در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با انتقاد از وضعیت فنی و مهندسی مرکز استان اظهار کرد: 70 درصد چراغ‌های راهنمای تقاطع‌ها گردش به راست آنها آزاد نیست که خود بر بار ترافیکی خیابان‌ها افزوده است و باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نیازمند هزینه زیادی نیست، ادامه داد: این اقدام باید توسط شهرداری صورت گیرد چرا که با این اقدام صرفه‌جویی در زمان، سوخت و کاهش بار ترافیکی را شاهد هستیم.

* تابلو‌های راهنمایی و رانندگی شهر بیرجند فرسوده و قدیمی هستند

رئیس پلیس راهور بیرجند همچنین از وضعیت خط‌‌‌‌کشی خیابان‌های شهر نیز انتقاد کرد و یادآور شد: تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نیز فرسوده و قدیمی هستند که باید بازسازی شوند.

حسنی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز مسافرت‌ها و افزایش تردد مردم ساماندهی این موارد الزامی است.

وی در ادامه بر لزوم احداث کمربندی جنوب شرق بیرجند تاکید کرد و گفت: کمربندی پیامبر اعظم محور تردد وسایط نقلیه سنگین است که در هفته گذشته شاهد تصادف یک دستگاه مینی‌بوس در این مسیر بودیم که با احداث کمربندی جنوب شرق در محور زاهدان به خوسف دیگر اینگونه تصادفات را شاهد نیستیم.

رئیس پلیس راهور بیرجند افزود: مسؤلان باید در راه‌اندازی این محور تلاش کنند.

*پارکبان‌ها در سطح شهر بیرجند نیازمند ساماندهی

حسنی با تاکید بر اینکه پارکبا‌ن‌ها در سطح شهر بیرجند نیازمند ساماندهی هستند، اظهار کرد: احداث پارکبان‌ در شهر باید با همکاری پلیس صورت گیرد چرا که در حال حاضر این تعامل وجود ندارد که این موضوع باید با همکاری شورا و شهرداری ساماندهی شود.

*ساماندهی ترافیک خیابان جمهوری نیازمند تمهیدات 

وی همچنین به راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی در خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی به این خیابان و استفاده از مکانی که هزینه زیادی در پی داشته است پیشنهاد می‌شود برای کاهش ترافیک این مسیر مکانی که در حال حاضر برای پارک وسایط نقلیه شخصی در دو طرف این خیابان استفاده می‌شود به محل تردد وسایط نقلیه عمومی اختصاص یابد.

رئیس پلیس راهور بیرجند گفت: با این اقدام علاوه بر کاهش بار ترافیکی این محور شاهد رونق پارکینگ طبقاتی نیز هستیم.

حسنی ادامه داد: برای استقبال مردم از پارکینگ طبقاتی باید فرهنگ‌سازی شود و برای کسبه و بازاریان تمهیدات خاصی مانند دادن کارت عضویت به آنها و کم کردن هزینه پارکینگ اندیشیده شود.

*زیر‌ساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پارکبان‌ها در بیرجند فراهم نشده است

یکی از اعضای شورای شهر بیرجند از وضعیت پارکبان‌ها در شهر بیرجند انتقاد کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پارکبان در شهر ایجاد نشده است.

عباسعلی نیک افزود: این اقدام برای روان‌سازی ترافیک در برخی خیابان‌ها صورت گرفته است اما عملا موفق نبودیم.

رئیس شورای شهر بیرجند نیز در مورد پیشنهاد پلیس راهور برای خیابان جمهوری گفت: این پیشنهاد باید بیشتر بررسی شود و با نظر کارشناسی تصمیم‌گیری شود.

در ابتدای جلسه شورا درخواست شهرداری در مورد کلیه تخفیفات بدهکاران به این مجموعه به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر مطرح و قرار شد این موارد در کمیسیون بودجه مطرح و با نظر کارشناسان شهرداری نظر نهایی اعلام شود.

انتهای پیام/690011/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول