اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان خبر داد

بازرسی از 6790 واحد صنفی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان گفت: در آذر ماه سال‌جاری 6 هزار و 790 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است.

بازرسی از 6790 واحد صنفی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مشهود شریفی دوشنبه‌شب در جلسه هماهنگی کمیسیون تعزیرات حکومتی استان زنجان، اظهار کرد: طرح تشدید بازرسی از ابتدای آبان ماه سال‌جاری آغاز شده و این بازرسی‌ها در خصوص دکه‌ها و واحدهای موجود در عوارضی زنجان بیشتر مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته پنج واحد صنفی فاقد پروانه در عوارضی زنجان پلمپ شده است، خاطرنشان کرد: پس از اخذ پروانه این واحدها فک پلمپ شده است.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان از کنترل قیمت کالاهای عرضه شده در این واحدها خبر داد و افزود: قیمت این کالاها به نحو مطلوبی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در آذر ماه سال‌جاری 6 هزار و 790 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است، افزود: از این تعداد 299 پرونده تشکیل شده است.

شریفی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این تخلفات 6542 میلیون و 91 هزار ریال است، تصریح کرد: برای 400 مورد تخلف صنفی نیز تشکیل پرونده شده است.

*شناسایی 229 واحد صنفی فاقد پروانه در زنجان

وی با بیان اینکه 229 واحد صنفی فاقد پروانه در بازرسی‌های استان شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: 305 مورد گزارش مردمی نیز به این اداره واصل شده است.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان با اشاره به اینکه 69 مورد تخلف با رضایت شاکیان مختومه شده است، افزود: 123 پرونده نیز پس از رسیدگی مختومه شده است.

وی بیشترین میزان شکایات را در بخش گوشت قرمز، مواد غذایی و حبوبات عنوان کرد و افزود: شکایت از مشاورین املاک و اتومبیل نیز همچنان در صدر شکایات واصله قرار دارد.

*طرح شبنم از طرح‌های جدی برای بازرسی از واحدهای صنفی است

شریفی با بیان اینکه با اجرای طرح شبنم از اول آبان ماه سال‌جاری اقدامات مطلوبی در زمینه بازرسی‌ها صورت گرفته است، افزود: با اجرای مرحله دوم این طرح که شامل بازرسی از واحدهای لوازم خانگی، لوازم آرایشی، کیف و کفش و یرالاقات اقدامات مطلوبی در این زمینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی‌های لازم به واحدهای صنفی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا اول بهمن ماه سال‌جاری باید همه واحدهای صنفی خوداظهاری خود را اعلام کنند.

معاون نظارت و بازرسی مجمع امور صنفی استان زنجان اجرای طرح شبنم را از برنامه‌های مهم این اداره برشمرد و افزود: با توجه به آثار مثبت اجرای این طرح، طرح شبنم با قوت در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح شبنم از استان‌های پیشرو است، افزود: اجرای این طرح بدون مشکل در استان پیگیری می‌شود.

شریفی بر ضرورت افزایش بازرسی‌ها در واحدهای مختلف صنفی تاکید کرد و گفت: مشکلی برای اجرای گشت‌های مشترک در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/73003/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول