اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران:

وجود تختی مملو از عشق به ولایت بود

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به خصوصیات اخلاقی پهلوان تختی گفت: وجود جهان پهلوان تختی مملو از عشق به ولایت امیرالمومنین (ع) بود.

وجود تختی مملو از عشق به ولایت بود

محمدحسین نژادفلاح در حاشیه آیین چهل و پنجمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی که در ابن بابویه شهرری برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان این سئوال که چه چیزی باعث شده است که علاقمندان ورزش ایران امروز این‌گونه گردهم آمده‌اند، اظهار داشت: امروز مردم به عشق جهان پهلوان تختی در مراسمی که به نام اوست آمده‌اند تا با عشق و علاقه در مراسمی که به یاد اسطوره اخلاق است گردهم بیایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مردم‌داری، عشق به ایران و ایرانی را از جمله ویژگی‌های مرحوم تختی خواند و گفت: وجود تختی مملو از عشق به ولایت امیرالمومنین (ع) بود.

وی در ادامه عنوان کرد: صفات پهلوانی و سجایای اخلاقی سبب جاودانگی تختی شد.

 

 

نژادفلاح بیان داشت: تختی در قامت انسان وارسته ظهور کرده بود و اخلاص و افتادگی او در برابر مردم او را متفاوت‌تر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: چیزی که تختی را یک پهلوان کرد، صفات پهلوانی بود و نه مقام های المپیک و جهانی او. آنچه از او یک چهره ماندگار ساخت، افتادگی و اخلاص او در مقابل مردم ایران بود.

نژادفلاح در پایان تصریح کرد: ما برای آنکه بتوانیم روح پهلوانی را در ضمیر ورزشکاران تقویت کنیم، باید تلاش نمائیم که ورزشکاران، پیش از آنکه قهرمان باشند، راه و رسم پهلوانی را فرا بگیرند و این وظیفه خطیری است که همه مسئولان باید آن را مد نظر قرار دهند.

 

 

این گزارش حاکی است، آیین چهل و پنجمین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی، پیشکسوتان و قهرمانان،با استقبال خوب دوستداران غلامرضا تختی، مسئولان شهرستان ری، معاونان اداره کل، رؤسای حوزه و ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای تابعه استان تهران و چهره‌های نام آشنایی چون حسن غفوری فرد، عبدالرضا ساور، پورعلیفرد، بهرام افشارزاده، محمدرضا طالقانی، مهرعلیزاده، آقامیر و ... برگزار شد و ضمن اهدای تاج گل، به ایراد سخنانی در ارتباط با ویژگی‌های جهان پهلوان تختی و خاطراتی از آن بزرگمرد پرداختند.

غلامرضا تختی دارنده عنوان های مهم المپیک در رشته کشتی، هفدهم دی 1346 درگذشت که مرگ وی را مشکوک اعلام کردند و برخی معتقدند او را ساواک به قتل رساند.

آرامگاه تختی در ابن بابویه شهر ری است.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول