اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

کارنامه کمیسیون تعیین صلاحیت هیئت‎ امنای مساجد ضعیف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در خصوص ساماندهی هیئت‎ امناء مساجد و بقاع متبرکه گفت: متاسفانه تا به امروز کمیسیون تعیین صلاحیت هیئت‎ امناء عملکرد ضعیفی داشته است.

کارنامه کمیسیون تعیین صلاحیت هیئت‎ امنای مساجد ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه با مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعیین هیئت امناء در گذشته به صورت انتصابی صورت می‎گرفت اما تلاش شده تا تعداد پنج نفر هیئت امناء با اولویت انجام کارهای فرهنگی انتخاب شوند و اولویت انتخاب رئیس اعضای هیئت امنای مساجد نیز با امام جماعت باشد.

وی با بیان اینکه رئیس هیئت امنا باید روحانی آن محله باشد تصریح کرد: گاه روحانیون و امام جماعت در حاشیه قرار می‎گرفتند که بر اساس قوانین و مقررات جدید این خلأ برطرف شده است.

موقوفه بزرگی در شهرستان آزادشهر و رامیان شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان متذکر شد: اگر مسجدی روحانی و یا متخصص دینی ندارد باید تلاش شود حتماً مساجد برخوردار از روحانی باشند و در کمیسیون هیئت امناء نیز متخصصان دینی قرار بگیرند تا نگذارند خلاف شرعی صورت بگیرد.

رئوف‎سیدنژاد خاطرنشان کرد: در برخی موارد در بخش حقوقی و اوقافی به نتیجه رسیده و موقوفه بزرگی را در شهرستان آزادشهر و رامیان داشتیم که کمک بزرگی به حوزه علمیه رامیان است.

وی بیان داشت: در بسیاری از موارد وقف هنوز احیاء نشده که می‎طلبد روحانیون در این راستا جدیت بیشتری داشته باشند.

برگزاری برنامه‎های فرهنگی اوقاف این سازمان را تبدیل به نهاد ممتاز دینی کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص برگزاری کارهای فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است و به فرموده مقام معظم رهبری سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان یک نهاد ممتاز دینی است.

رئوف‎سیدنژاد اضافه کرد: طرح آرامش بهاری یکی از برنامه‎های فرهنگی است که از 15 اسفند تا 15 فروردین تنها سازمانی که در این ایام مبلغ اعزام می‎کند سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی طرح نشاط معنوی را از دیگر برنامه‎های کلیدی اوقاف در ایام فراغت جوانان و نوجوانان یاد کرد و افزود: این طرح در بقاع متبرکه در تمام شهرستان‎ها برگزار می‎شود و اگر شهرستانی بقعه‎ای نداشته باشد در مساجد این طرح برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی در ایام ماه رمضان، جشن ولایت و اکمال دین نبوی از جمله برنامه‎هایی است که به طور متمرکز از سوی اوقاف و امور خیریه برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2307/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول