اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز صورت گرفت

برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه در بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه در مجتمع فرهنگی ولایت بویین‌زهرا برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه در بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا استان قزوین کارگاه یک‌روزه نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه عصر امروز در مجتمع فرهنگی هنری ولایت بخش مرکزی شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد.

سید یحیی عرشی‌ها، تحلیل‌گر فیلم‌های کوتاه در این کارگاه یک‌روزه پیرامون جایگاه و نقش ساخت فیلم‌های کوتاه در سطح جامعه اظهار داشت: ساخت فیلم‌های کوتاه همواره دشوار‌تر از تله فیلم‌ها و مستند‌های ارایه شده در مراکز هنری است.

کارشناس و تحلیل‌گر برجسته فیلم‌ و سریال پیرامون نحوه و علل دشواری کار‌های هنری کوتاه افزود: در فیلم کوتاه باید در زمان کوتاه محتوای فیلم را به بیننده نشان داده و مفهوم را به وی رساند که این موضوع دشواری کاری آثار کوتاه را دوچندان کرده است.

وی افزود: برگزاری نشست‌ها و همچنین کارگاه‌های نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه اینچنینی گامی بلند در راستای آشنایی عوامل مختلف سازنده فیلم در ساخت برنامه‌های هنری دیگر بوده و سب تقویت بنیاد هنر می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: مقدمه‌سازی برای فعالیت هنرمندان امروز باید با جدیت پیگیری شده و در جامعه دنبال شود.

مهران محمدی مسئول انجمن سینمای جوان شهرستان آبیک نیز در این کارگاه تصریح کرد: تولید آثار فرهنگی امروز باید با جدیت توسط نهاد‌های هنری دنبال شده و برنامه‌ریزی مدونی برای این مهم صورت گیرد.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن از روند تولید و پخش  مجموعه آثار کوتاه در بویین زهرا خوب ابراز داشت: با پشتکاری که از عوامل سازنده این‌گونه فیلم‌ها سراغ داریم، امیدواریم در آینده شاهد حضور فیلمسازان در بخش‌ها و همچنین جشنواره‌های درون استانی و حتی کشوری بوده تا این مهم زمینه‌ساز تعالی فرهنگی استان قزوین را فراهم کند.

در این کارگاه یک‌روزه که با همت سینمای جوان آفاق برگزار شد دو فیلم  با نام‌های: "اینجا"، "گاهی لیوانو زمین بذار" از تولیدات ویژه کانون سینمای جوان مجتمع فرهنگی ولایت شهرستان بویین‌زهرا مورد بررسی، نقد کارشناسان قرار گرفتند.

 مستند سلحشور مجازی از تولیدات شاخص کانون سینمای بویین‌زهرا نیز در این کارگاه نقد و بررسی شد.

سید یحیی عرشی‌ها، مهران محمدی و نیز دیگر عوامل تولید و هنرجویان ساخت فیلم‌های کوتاه نیز در این کارگاه‌ یک‌روزه حضور داشتند.

انتهای پیام/77005/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول