اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کندوهای عسل اردبیل به 270 هزار کلنی رسید

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با افزایش کندوهای عسل تعداد کلنی‌های استان اردبیل به 270 هزار کلنی رسیده که تولیدات خوبی را از این کندوها شاهد بودیم.

کندوهای عسل اردبیل به 270 هزار کلنی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان محصولات دامی و لبنی در اردبیل اظهار داشت: سال گذشته از تعداد 157 هزار کندوی عسل، 3 هزار و 900 تن تولید محصول داشتیم که این رقم امسال افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید عسل در سال جاری به حدود 6 هزار و 954 تن افزایش یافته که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را در این زمینه شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه تولید‌کنندگان ما سعی می‌کنند با رعایت موازین تعریف شده و همچنین کیفیت تولید محصولی مطلوب ذائقه مردم و همچنین گردشگران داخلی و خارجی تولید کنند، یادآور شد: ما تا زمانی که محصول تولید شده و روانه بازار می‌شود امر نظارت را بر کیفیت انجام می‌دهیم اما در مرحله بسته‌بندی و فرآوری آن این وظیفه خطیر نظارتی بر عهده صنعت و معدن و تجارت است تا از بروز مشکلاتی در این زمینه جلوگیری شود.

عبد ایمانی گفت: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند با عسل‌های تقلبی زمینه نامساعدی را برای تولید‌کنندگان فراهم آورند، اما این استان قطب تولید عسل در کشور است و در تمام دنیا عسل مرغوب سبلان را با برند مخصوص می‌شناسند و نسبت به سالم بودن و کیفیت آن اعتقادی راسخ و حقیقی دارند.

این مسئول به حل مشکلات زنبور‌داران اشاره کرد و بیان داشت: ما در پرداخت تسهیلات کشاورزی آمادگی داریم تا از زنبور‌داران حقیقی حمایت کرده و از محل 312 میلیارد تومان اعتبار بخش کشاورزی تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: البته در این زمینه طرح‌هایی نیز تاکنون مصوب شده، ولی همچنان مصمم هستیم از طرح‌های توسعه زنبور‌داری استقبال کنیم چرا که در این استان زمینه تولید و تحقیقات عسل با کیفیت فراهم است.

عبد ایمانی به پیش‌بینی‌های خود از تولید دیگر محصولات دامی اشاره کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد میزان تولید گوشت سفید در این استان با 24 درصد افزایش امسال به 23 هزار تن برسد.

وی در خصوص تولید تخم مرغ نیز تصریح کرد: با افزایش 9 درصدی تولید در این محصول پیش‌بینی می‌کنیم 7 هزار تن تخم مرغ نیز توسط صاحبان واحدهای طیور و تولید تخم مرغ محقق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کارگروه توسعه کشاورزی استان در پایان سخنان خود ابراز داشت: در تولید گوشت قرمز نیز با 9 درصد افزایش بیش از 42 هزار و 700 تن تولید محصول داریم و در شیر خام نیز با 11 درصد افزایش تولید رقم ما به حدود 437 هزار تن رسیده است.

انتهای پیام/62005/ب20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول