اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتمام سرشماری کندوهای زنبورعسل

بیش از 119 هزار کندوی عسل در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

خبرگزاری فارس: معاون امور دام سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اتمام سرشماری کندوهای زنبورعسل، 119 هزار و 555 کندو در این استان شناسایی شد.

بیش از 119 هزار کندوی عسل در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

بروز هیبتیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طبق سرشماری امسال تعداد کندوهای استان، 119 هزار و555 فروند شناسایی و اعلام شد.

وی متذکر شد: با مقایسه سرشماری قبلی در سال 89 که 113هزار و 880 کندو سرشماری شده بود، در حال حاضر تعداد 5 هزار و 675 کندو به کندوهای استان افزوده شده است.

این مسئول در ادامه افزود: از کندوهای سرشماری شده، 119 هزار و 548 فروند کندو مدرن و مابقی بومی است و این کندوهای بومی در شهرستان اردل قرار دارند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه 665 تن و 358 کیلوگرم عسل در سال زراعی گذشته تولید شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‎شد امسال هزار تن عسل برداشت شود، اما به دلیل بروز خشکسالی و وجود گردو غبار تنها 15درصد افزایش تولید عسل در استان را شاهد هستیم.

هیبتیان با بیان اینکه امکان تولید عسل در هر هفت شهرستان استان وجود دارد، ابراز داشت: شهرستان کیار با تولید 179 تن و 495 کیلوگرم بیشترین تولید و شهرستان لردگان با 29 تن و 71 کیلوگرم کمترین تولید عسل را داشته است.

وی متذکر شد: سرشماری امسال نشان داد که 100هزار فروند کندوی زنبور عسل از استان‌های مجاور به ویژه استان‌های خوزستان، اصفهان، بوشهر و هرمزگان به استان وارد شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و 89 نفر زنبور‌دار و 476 نفر شاغل در عرصه زنبورداری در این استان فعال هستند.

انتهای پیام/68004/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول