اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

عبرت‌های فتنه 88 باید سرمشق آینده مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه سال 88 گفت: عبرت‌های فتنه 88 باید سرمشق آینده مسئولان باشد.

عبرت‌های فتنه 88 باید سرمشق آینده مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن مهدوی امروز در همایش بصیرت دانشجویی مشهد با اشاره به اینکه افراد بی‌بصیرت، بی‌تقوا هستند، افزود: بصر به معنای چشم ظاهر و بصیرت مفهوم باطنی را دارد.

وی تصریح کرد: انسان با چشم ظاهر چیزهای مادی را می‌بیند، اما انسانی که بصیرت دارد به وسیله تفکر و تعقل، خوبی را از بدی تشخیص داده و بهترین را انتخاب می‎کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در چشم ظاهر، نفس حاکم و در بصیرت عقل حکم‌فرما است اظهار داشت: افرادی که تمایلی به استفاده از عقل خود ندارند، نفس در تصمیمات آنها حاکم و سبب می‌شود با بی‌بصیرتی خود به آتش فتنه‎ها دامن بزنند.

وی به راه‎هایی برای رسیدن به بصیرت اشاره و بیان کرد: به کارگیری عقل عبرت گرفتن از گذشته، مهم‌ترین عوامل به دست آمدن بصیرت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری نفس پرورانده شده را عامل اصلی استفاده نادرست از عقل دانست و تاکید کرد: کسی که از عقلش درست استفاده نمی‎کند مانند ماشینی است که چراغ‎های آن به درستی روشنی نمی‎دهد.

وی فرموده‎های رهبر معظم انقلاب را به عنوان چراغ راهی برای تصمیم‎های درست مطرح کرد و اظهار کرد: با توجه به بیانات ایشان، فتنه‎های بزرگتری در پیش است که فقط افراد مؤمن می‎توانند حق را به درستی از باطل تشخیص دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان آتش زدن خانه حضرت علی(ع)، دو تن از مردم بی‌بصیرت را فریب داده و همه با هم این واقعه سوزناک را رقم زدند که بعد از آن واقعه بیشتر این افراد به تصمیم نادرست و بدون تفکر خود پی بردند.

وی با اشاره به جلسه‌های بعضی مسئولان کشور با رهبر انقلاب برای مشورت در اجرای برخی اقدامات افزود: انسان‎های باتقوا بهترین افراد برای مشاوره هستند زیرا نظراتشان همیشه درست و به جاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فتنه مانند موجی است که از طرف دشمن می‌آید و افرادی که عالم به زمان بوده و به درستی تصمیم‌گیری می‎کنند سرشان زیر بار این موج خم نمی‎شود.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول