اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین جشنواره زمستانی

همدان میزبان 39 مدال‌آور و قهرمان المپیکی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان گفت: همزمان با برگزاری ششمین جشنواره زمستانی همدان مدال‌آوران و قهرمانان المپیکی ادوار مختلف ایران به همدان سفر می‌کنند.

همدان میزبان 39 مدال‌آور و قهرمان المپیکی است

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس همدان تصریح کرد: در ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم تا دهم بهمن ماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود، با هماهنگی کمیته ملی المپیک کشور از 39 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی از سال‌های 1948 تا 2012 لندن به همدان دعوت شده‌اند تا در این جشنواره مفرح حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم نام همدان را بیشتر از پیش در کشور و حتی دنیا مطرح کنیم، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در سال‌های گذشته باعث شده تا همدان برای هموطنان و حتی خارج از کشور بیشتر شناخته شده است و در پنج سال گذشته با استفاده از اقلیم سردسیری و طبیعت منحصر به فرد همدان جشنواره زمستانی طراحی و اجرا شده، که منجر به افزایش گردشگران داخلی و خارجی در همدان می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: با وجود بسترهای مناسب در زمینه ورزشی در استان همدان به خصوص قله سرافراز الوند، برگزاری جشنواره زمستانی سبب شده تا ورزشکاران استان‌های مختلف کشور با حضور در استان و استفاده از امکانات رشته‌های ورزشی زمستانی موجب رونق بیشتری در ورزش استان شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور مدل‌آوران المپیکی کشور در همدان و دیدار نزدیک مردم با قهرمانان با ارزش کشور خود تجدید خاطرات‌های افتخارآفرینی این عزیزان است که در حاشیه برگزاری جشنواره زمستانی همدان قطعاً موج با نشاطی ایجاد می‌شود.

ایزدی اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های زمستانی اسکی، کوهنوردی و یخ‌نوردی با حضور قهرمانان سراسر کشور به خصوص 14 استان زاگرس‌نشین از مهم‌ترین اقدامات ششمین جشنواره زمستانی همدان به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: سفرا کشورهای مختلف حاضر در جشنواره و مهمانان کمیته المپیک از لالجین و غار علیصدر بازدید خواهند داشت که ویژه‌برنامه‌های خاصی برای مهمانان شامل موسیقی و مراسم آئینی در غار علیصدر برنامه‌ریزی شده است و همچنین بازدید از مسابقه یخ‌نوردی و تأسیسات گنجنامه در دیگر برنامه جشنواره به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان گفت: برای بهره‌مندی عموم مردم فهیم استان همدان مسابقه ساخت آدم‌برفی در سایت تله‌کابین گنجنامه از دیگر برنامه‌های جشنواره خواهد بود که این برنامه همراه با اجرای نمایش خیابانی در میدان میشان همراه است.

ششمین جشنواره زمستانی همدان از پنجم تا دهم بهمن ماه در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول