اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

رشد 23 درصدی تولید در گلستان / ظرفیت فرآوری موادخام در گلستان 3.5 میلیون است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از رشد 23 درصدی تولید در گلستان خبر داد.

رشد 23 درصدی تولید در گلستان / ظرفیت فرآوری موادخام در گلستان 3.5 میلیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته میزان تولید استان در بخش‎های زراعی، باغی، دامی و شیلاتی 3 میلیون و 563 هزار تن بوده که در سال‌جاری به 4 میلیون و 397 هزار تن رسیده که رشد 23 درصدی را نشان می‎دهد.   

وی تصریح کرد: با وجودی که با افزایش قیمت ارز روبه‌رو بودیم و از طرفی نیز سند تنظیم بازار در استان تهیه شد خوشبختانه با افزایش میزان تولید در بخش‎های مختلف در استان مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: کل مواد خام تولیدی استان 4.4 میلیون تن است که با احتساب پروانه‎های بهره‎برداری صنعت، معدن و تجارت ظرفیت فرآوری موجود 5.3 میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه ظرفیت خالی فرآوری تولیدات 900 هزار تن است تصریح کرد: برنامه ما در بخش گوشت قرمز 27 هزار تن که 17 هزار تن برای تسهیلات مصوب شده است.

سیدمحمدی اضافه کرد: در بخش ماهی و میگو 17 هزار تن که یک‎هزار و 480 تن برای تسهیلات مصوب شده است و در سیب‎زمینی نیز از 120 هزار تن، میزان 5 هزار و 500 تن برای تسهیلات مصوب شد.

وی بیان داشت: در زمینه تخم‌مرغ 24 هزار تن، سبزیجات 320 هزار تن و محصولات علوفه‎ای 392 هزار تن است که البته پروانه‎های موافقت اصولی دیگر نیز در راه هستند که رقم قابل توجهی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به سهم اشتغال در بخش‎های مختلف اقتصادی استان اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین سهم اشتغال بخش کشاورزی در کشور 20.8 درصد و سهم اشتغال در بخش کشاورزی استان 32.7 درصد بوده که رقم قابل توجهی است.

سیدمحمدی بیان داشت: سهم شاغلان بخش کشاورزی استان از کل شاغلان بخش کشاورزی کشور 5.3 درصد است.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول