اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

توجه به مقوله فرهنگ‌سازی در رانندگی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید به جای انجام فعالیت‌های عمرانی در جاده‌های استان اندکی به مسائل فرهنگ‌سازی رانندگی توسط مردم بپردازیم.

توجه به مقوله فرهنگ‌سازی در رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی شب گذشته در جلسه کارگروه ایمنی و حمل و نقل استان که با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامطلوب حوادث و تلفات جاده‌ای در استان اظهار داشت: باید برای رفع این مشکل مسئولان نهادهای مرتبط اقدامات کوتاه و اثرگذار ارائه دهند.

وی افزود: پایین آوردن تلفات جاده‌ای باید از راه قانونی انجام گیرد و مدیران تنها در فصول آرام جاده‌ها پایین بودن تصادفات و تلفات جاده‌ای را گزارش ندهند بلکه باید روش‌های اصولی برای کاهش تلفات در تمام طول سال اندیشیده شود.

رئیس کارگروه ایمنی و حمل و نقل آذربایجان غربی در ادامه با بیان این نکته که نباید تنها به ارائه گزارشات برنامه‌های اجرا شده اکتفا کنیم، عنوان کرد: باید طرح‌های جدیدی برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه شود که برگزاری چنین جلساتی تنها برای بررسی این گونه طرح‌ها و برنامه‌ها است.

محمودی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان وسائط نقلیه عمومی و شخصی، ابراز داشت: خروجی جلساتی همانند کار گروه ایمنی و حمل و نقل باید کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشد نه اینکه شاهد برخی بی‌تحرکی‌ها از سوی مدیران و در نتیجه از دست رفتن مردم در سوانح رانندگی باشیم.

وی ضمن اشاره به بالا بودن درصد فعالیت‌های عمرانی در استان، گفت: بهتر است به جای انجام فعالیت‌های عمرانی در جاده‌های استان اندکی به مسائل فرهنگ‌سازی رانندگی توسط مردم بپردازیم تا به این ترتیب زمینه کاهش تلفات و حوادث از درون مردم آغاز شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی متذکر شد: برخی جاده‌های استان که به عنوان محورهای مواصلاتی حادثه‌خیز شناخته می‌شوند باید هر چه سریع‌تر مورد بررسی قرار گرفته و راه‌های غلبه بر این حوادث در آینده نزدیک مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد تا به این ترتیب شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در استان باشیم.

در ابتدای این جلسه مدیران دستگاه‌های مرتبط با حوادث و سوانح جاده‌ای در گزارش‌هایی به بیان کارکردهای نهاد خود در راستای کاهش سطح تصادفات و حوادث پرداختند.

انتهای پیام/61003/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول