اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور تویسرکان:

80 درصد تصادفات جاده‌ای موتورسواران منجر به مرگ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور تویسرکان با تأکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی اهمیت بسیار بالایی در سلامت موتورسوار دارد، گفت: متأسفانه مطابق آمار از 5 هزار تصادف جاده‌ای موتورسواران 4 هزار نفر کشته می‌شوند.

80 درصد تصادفات جاده‌ای موتورسواران منجر به مرگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمد کریمی عصر امروز در جمع موتورسواران در مسجد روستای نجفیه این شهرستان، با اشاره به اینکه براساس بررسی کارشناسان علل تصادفات سه مؤلفه انسان، راه و وسایل نقلیه است، اظهار کرد: عامل اصلی 70 درصد از تصادفات و پیامدهای این امر در جاده‌ها انسان است.

وی با اشاره به تعریف مختص به کلید واژه‌های نهادهای مرتبط به راه و جاده، افزود: انسان در نقش‌های راننده، سرنشین خودرو و عابر پیاده در کنترل ترافیک و بسترسازی کاهش تصادفات نقش بنیانی ایفا می‌کند.

رئیس پلیس راهور شهرستان تویسرکان سه اصل مهم ترافیک را مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات عنوان کرد و گفت: شهرداری، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور در ایجاد زمینه حمل و نقل، اجرا و نهادینه‌سازی‌ فرهنگ درست استفاده از وسیله نقلیه و رانندگی در تعامل و همکاری چند جانبه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشته‌‌شدگان در اثر تصادفات در سال‌های 84 و 85 بیش از 27 هزار نفر در سال بوده است، تصریح کرد: با همگرایی و تلاش بی‌وقفه همه سازمان‌های مربوطه در سال‌جاری آمار کشته‌شدگان تصادف جاده‌ای با رشدی منفی به 20 هزار نفر در کشور تقلیل پیدا کرده است.

کریمی با تاکید بر این که آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی قوانین و به کارگیری آن در رانندگی در سطح گستره باید در همه کشور فراگیر و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر رعایت نکردن اصول و قوانین در سال، 270 هزار نفر انسان مجروح و 6 میلیارد تومان خسارت مالی به علت تصادفات جاده‌ای به کشور تحمیل می‌شود.

وی در ادامه با تشریح بخشی از قوانین راهنمایی رانندگی با اشاره به بازنگری این قانون در سال 89 و اجرای آن در سال 90، تصریح کرد: پرداخت جریمه از سوی متخلفان یکی از موارد ثبت شده در قانون راهنمایی رانندگی است و برای بازدارندگی و جلوگیری از تخلف انجام می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور تویسرکان با تاکید بر اینکه استفاده از کلاه ایمنی اهمیت بسیار بالایی در سلامت موتورسوار دارد، یادآور شد: متأسفانه مطابق آمار از 5 هزار تصادفات جاده‌ای موتورسواران 4 هزار نفر کشته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از آموزش نباید غفلت کرد زیرا اثرگذارترین عامل در پیشگیری از حوادث است، اضافه کرد: پذیرش اینکه تصادف یک حادثه بود از نظر علم و منطق دلیلی معقول و مورد‌ پذیرش نیست چرا که تصادفات با آگاه‌سازی و اجرا کردن دانسته‌ها قابل پیشگیری است.

کریمی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری مردم با پلیس تلفات جاده‌ای را به حداقل می‌رساند، افزود: امسال در داخل شهر تویسرکان تصادف جاده‌ای منجر به فوت نداشتیم.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول