اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی ‌انتظامی استان قم:

فیلم‌های دینی برای مقابله با فحشا تولید شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم استفاده از سینما را برای انتقال مفاهیم دینی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درصورتی که بر محتوای فیلم‌های سینمایی به خوبی نظارت شود می‌توانیم با مدیریت صحیح فیلمی دینی و تاثیرگذار در مقابله با فحشا به نمایش بگذاریم.

فیلم‌های دینی برای مقابله با فحشا تولید شود

کاظم مجتبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اثرات مطلوب فرهنگ نماز بر روح و روان انسان‌ها بیان کرد: خداوند رحمان نماز را برای بندگی انسان‌ها نسبت به خالق و همچنین دوری از گناهان به ویژه فحشا و منکر قرار داده است.

وی با بیان اینکه مفهوم واقعی آرامش و دوری از فحشا زمانی که مسلمانان به اقامه نماز می‌پردازند تجلی پیدا می‌کند تصریح کرد: مفاهیم والای نماز در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا رستگاری و سلامت اخلاقی در جامعه حاکم شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر گسترش فرهنگ دینی در جامعه بیان کرد: زمانی که رستگاری و سلامت در جامعه فراگیر شد مجالی برای رفتارهای شیطانی دشمنان پیدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید همه دستورات دینی را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم تصریح کرد: اگر چه همه دستورات الهی به رستگاری انسان‌ها توصیه می‌کند اما تاثیرات نماز به مراتب در جامعه بیشتر است.

مجتبایی با بیان اینکه اکنون وقت آن رسیده است فرهنگ نماز را برای کودکان، نوجوانان و جوانان به شیوه‌های دیگری غیر از شیوه‌های متداول تبیین کنیم ابراز داشت: نماز دستوری است که امر بر خوبی‌ها دارد و به همین منظور باید از شیوه‌های گوناگونی به تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز و تاثیرات آن بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ نماز در جامعه بسیار ارزشمند است بیان کرد: با نهادینه‌سازی این فرهنگ در تمام نقاط الگویی جامعه می‌توانیم شاهد گسترش عطر معنویت در جامعه باشیم.

فیلم‌های دینی در مقابله با فحشا تولید شود

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به ابزارهای گوناگون انتقال مفاهیم دینی تصریح کرد: یکی از شیوه‌های انتقال پیام رسانه است که سینما نیز یکی از رسانه‌های تاثیرگذار در انتقال مفاهیم دینی به مخاطب است.

وی استفاده از سینما را برای انتقال مفاهیم دینی بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: درصورتی که بر محتوای فیلم‌های سینمایی به خوبی نظارت شود می‌توانیم با مدیریت صحیح فیلمی دینی و تاثیرگذار در مقابله با فحشا به نمایش بگذاریم.

مجتبایی با اشاره به برگزاری جشنواره نماز و نیایش بیان کرد: برای برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی باید از حالت ظاهری و تشریفاتی خارج شد و به صورت عمیق و محتوایی به مبانی نماز پرداخت.

وی از مسئولان فرهنگی درخواست کرد‌ در برگزاری اینگونه جشنواره‌ها هدف‌گذاری صحیحی صورت گیرد تا به صورت محتوایی و شعوری به معنای نماز پرداخته شود.

انتهای پیام/78005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول