اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر چین در ایران:

برای حل موضوع هسته‌ای ‎ایران پافشاری می‎کنیم

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: برای حل موضوع هسته‌ای ‎ایران پافشاری می‎کنیم.

برای حل موضوع هسته‌ای ‎ایران پافشاری می‎کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یوهونگ یانگ ظهر امروز به همراه هیئت همراه در دیدار با استاندار گلستان اظهار داشت: دو کشور ایران و چین نه تنها در زمینه سیاسی بلکه در زمینه اقتصادی و فرهنگی نیز زمینه مشترک دارند.

وی با تاکید بر اینکه دو کشور در زمینه توسعه با یکدیگر همسو هستند تصریح کرد: در زمینه هسته‎ای ایران سوء‌استفاده می‎کنند که ما از ایران حمایت می‎کنیم.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران اضافه کرد: موضع ما در بحث هسته‎ای ایران کاملاً واضح و روشن است و سعی می‎کنیم تا از طریق گفت‎وگو پافشاری کرده تا موضوع هسته‌ای‎ ایران حل شود.

یانگ با بیان اینکه به مراودات استانی اهمیت قائل هستیم ابراز داشت: تکمیل همکاری در سطح استانی گام‎های جدیدی برای روابط فی‌مابین ایجاد خواهد کرد.

وی متذکر شد: ما روابط سیاسی خوبی داریم و مهم‌تر از آن باید همکاری واقع‎بینانه‎تری داشته باشیم و به عنوان سفیر چین در ایران احساس می‎کنیم نه تنها در لفظ بلکه باید در عمل خواسته‎ها تحقق پیدا کنند.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران یادآور شد: جزیره آشوراده، خط راه‎آهن، پالایشگاه و دیگر پروژه‌ها را حتماً پیگیری خواهیم کرد.

یانگ با اشاره به اینکه 70 شرکت چینی مقیم تهران هستند و فعالیت می‎کنند گفت: پروژه‎هایی که مدنظر استان است هرچه زودتر به ما تحویل دهید تا آنها را پیگیری کنیم.

وی در خصوص صدور ویزا به تجار و بازرگانان گلستانی عنوان کرد: سفارت چین در حد توان و در چارچوب مقررات داخلی کشور برای صدور ویزای تجار استان گلستان سعی می‎کند هر چه سریع‎تر تسهیلات موردنیاز فراهم شود.

هیئت همراه شرکت‎کننده جمهوری خلق چین در این دیدار؛ یوهونگ یانگ سفیر چین، جان جون دبیر اول سفارت، وانگ جون دبیر سوم سفارت، زنگ‎آبی پینگ دبیر سوم سفارت، دانگ زی یو دبیر سوم سفارت "بازرگانی"، چنگ تونگ دبیر اول سفارت "فرهنگی"، ماوی نماینده ارشد شرکت ساینوویدر، لی شیائوبی شرکت مخابرات در دفتر استاندار گلستان حضور یافتند.

انتهای پیام/2307/ج30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول