اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد

شکست سیاست غرب در حذف دانشمندان هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: سیاست غرب و استکبار جهانی در حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای برای متوقف کردن حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمت این فناوری با شکست مواجه شد.

شکست سیاست غرب در حذف دانشمندان هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) با اشاره به 21 دی ماه سالروز شهادت احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: دشمن از نظر سیاسی تلاش کرد ایران را در زمینه دستیابی و کاربرد انرژی صلح آمیز هسته‌ای در تنگنا قرار دهد و حرکت آن را متوقف کند اما نتوانست و تلاش‌ها به ضرر خودشان تمام شد.

وی افزود: پس از این شکست، دشمن به ترور و حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای کشورمان روی آورد اما باز هم نتوانست این حرکت علمی را که تمام دانش آن بومی است را متوقف کند و جمهوری اسلامی ایران اکنون مفتخر به داشتن این فناوری پیشرفته است.

کشف حجاب دیکته استعمار پیر به رضاخان بود

خطیب جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به 17 دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در سال 1314 اشاره کرد و گفت: این برنامه از سوی استعمار پیر به رضاخان دیکته شده بود تا حجاب را از سر زنان بردارد.

حسن‌زاده با بیان اینکه استعمار پیر در این برنامه ریزی تنها به بخشی از اهداف شوم خود دست یافت، افزود: کشف حجاب در ترکیه و ایران همزمان آغاز شد اما در ترکیه به علت ضعف فرهنگی موفق‌تر بود و در جمهوری اسلامی به دلیل فرهنگ غنی اسلامی جامعه شیعی ما در مقابل آن ایستاد و نتوانست این طرح رضاخانی به همه اهداف شوم خود دست یابد.

وی تصریح کرد: امروزه با گذشت سال‌ها، هنوز هم غرب و در راس آن استعمار پیر و استکبار جهانی این سیاست را ادامه می‌دهد و در تلاش برای گسترش فحشا و فساد و بی‌بند و باری در جامعه ایرانی است.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات با وجود سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای، خانواده‌های متدین و غیرتمند که به تربیت فرزندان خود می‌اندیشند نباید اجازه استفاده از این سایت‌ها و شبکه‌ها را بدهند چرا که استفاده از آن‌ها شرعا حرام است.

وی تاکید کرد: ایجاد ده‌ها و صد‌ها سایت ضد اخلاقی ماهواره‌ای و اینترنتی در ادامه سیاست‌های استعماری غرب برای متلاشی کردن خانواده‌ها و گسترش فساد است و نباید اجازه دهیم این برنامه‌های آن‌ها به نتیجه برسد.

پیام اربعین حفظ خون شهداست

امام جمعه موقت اهواز همچنین در بخشی از خطبه‌های امروز به مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین همایش شیعیان در طول سال، روز اربعین در کربلا با حضور حدود 20 میلیون زائر سید و سالار شهیدان برگزار شد.

حسن‌زاده پیام اربعین را حفظ خون شهدا دانست و تصریح کرد: این همایش بدون صرف کمترین هزینه از سوی دولت‌ها به طور خودجوش توسط میلیون‌ها زائر و عاشق اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) در روز اربعین که روز زیارت خاص اباعبدالله است شکل گرفت که جمعیت زیادی از خوزستانی‌ها هم در آن حضور داشتند.

وی افزود: مردم خوزستان در استقبال و زیارت ضریح خامس آل عبا سنگ تمام گذاشته و همایشی با شکوه خلق کردند که قرار است عملیات نصب ضریح جدید اول ماه ربیع الاول در کربلا آغاز شود.

سالروز عملیات هویزه

خطیب جمعه اهواز در ادامه بیان مناسبت‌های ملی و مذهبی هفته آینده به روز 16 دی اشاره کرد و گفت: این روز، سالروز عملیات هویزه و شهادت جمع زیادی از دانشجویان است.

حسن‌زاده افزود: از جمله شهدای عملیات هویزه، شهید سید حسین علم الهدی است که به حق، مجموعه‌ای از ایمان و تقوی بود.

احیاء موقوفات

امام جمعه موقت اهواز همچنین با یادآوری 21 دی روز وقف، آن را مسئله مهمی در فرهنگ دینی ما دانست و گفت: از وقف در تفاسیر برخی آیات قرآن کریم به صدقه جاریه تعبیر شده است.

حسن‌زاده بر گسترش فرهنگ وقف تاکید کرد و افزود: مسئولان و به ویژه متولیان اداره اوقاف و امور خیریه باید در احیای موقوفات که از زمان رژیم پهلوی متاسفانه ضایع شده و بدون استفاده مانده‌اند، تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خوزستان موقوفات زیادی داریم که باید از آن‌ها به درستی استفاده شود.

خیران سلامت

خطیب جمعه اهواز در پایان خطبه‌های امروز به دیدار مقام معظم رهبری با فعالان و نیکوکاران عرصه سلامت اشاره کرد و گفت: هزینه درمان بیماری‌های صعب العلاج بسیار بالاست از این رو مردم و افراد نیکوکار توانمند باید به این عرصه وارد شوند و در ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و کمک به خانواده‌هایی که در درمان عزیزانشان مشکل مالی دارند مشارکت نمایند.

حسن‌زاده افزود: تشکیلات خیران و نیکوکاران سلامت در خوزستان فعال شده‌اند اما باید تبلیغات موثرتری در این خصوص انجام دهند و افراد توانمند به لحاظ مالی را جذب کنند.

انتهای پیام/72004/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول