اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اردبیل:

آرامگاه‌های خانوادگی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اردبیل گفت: ما در صدد طراحی و راه‌اندازی آرامگاه‌های خانوادگی در بهشت زهرای اردبیل هستیم که در این زمینه به نظر می‌رسد مقدمات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

آرامگاه‌های خانوادگی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

محمد مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما افق 20 ساله را در طراحی و قطعه‌بندی بهشت زهرا مدنظر قرار دادیم و سعی کردیم قطعه ایثارگران، شهدا، هنرمندان و مشاهیر استان را طراحی کرده و به صورت جداگانه کاربری‌های آن‌ها را مشخص کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما ساماندهی و طراحی شش هکتار تملک شده اطراف بهشت زهرا را نیز در سال آینده انجام می‌دهیم تا با احداث ساختمان جدید امور متوفیان بتوانیم جوابگوی مراجعین باشیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اردبیل یادآور شد: در حال حاضر غسالخانه و سالن انتظار فعلی جوابگوی انتظارات ما نیست و برای رفع این کمبودها در افق 20 ساله ساختمان جدید امور متوفیان را پیش‌بینی کردیم تا نسبت به راه‌اندازی آن ‌اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدنی از هزینه کرد 100 میلیون تومانی برای هم‌سطح‌سازی و پازل‌کاری قطعه هفت بهشت زهرا اردبیل خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در داخل قبرستان‌های سطح شهر و در تردد مردم مشکلاتی به وجود می‌آمد ما سعی کردیم این مشکل را در آرامستان‌های غریبان، علی‌آباد و بهشت فاطمه در حد وسع و توان برطرف کنیم که این هم‌سطح‌سازی و ساماندهی قبرستان‌های داخل شهر همچنان در دستور کار است.

این مسئول عنوان کرد: ما همچنان با درخواست بسیار زیاد و گاه ملتمس‌گونه از سوی شهروندان روبرو هستیم که کفن و دفن اموات در داخل شهر برای آن‌ها به مراتب راحت‌تر از بهشت زهرا است که ما انتظار داریم به دلیل پر شدن ظرفیت آرامستان‌های داخل شهر خانواده‌های متوفی سعی کنند اموات خود را در بهشت زهرا که از امکانات و زیر‌ساخت‌های مناسبی برخوردار است دفن کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های اردبیل ضرورت بلوک‌بندی و ردیف‌بندی قبرستان‌های سطح شهر و همچنین بهشت زهرا اردبیل را یادآور شد و بیان داشت: وجود قبرستان‌ها در داخل شهر مشکلات و معضلات ترافیکی بسیاری را به وجود آورده است در حالی که ما در بهشت زهرا سعی کردیم این مشکلات را به حداقل رسانده و با دایر کردن پارکینگ و همچنین ساماندهی فضای قبرستان از بروز مشکلات و ناهنجاری‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

مدنی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین به تخریب‌های صورت گرفته در قبرستان‌های داخل شهر اشاره کرد و گفت:‌ گاه این تخریب‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باعث آزار و اذیت صاحبان اموات و خانواده‌های درگذشتگان می‌شود که در این زمینه بهتر است در قبرستان‌ جدید بهشت زهرا امر کفن و دفن اموات صورت گیرد.

انتهای پیام/62003/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول