اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور رخ می‌دهد

آموزش رایگان اسکی برای دانش‌آموزان همدانی

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اسکی همدان با اشاره به تعامل انجام شده با آموزش و پرورش گفت: برای نخستین‌بار در کشور برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی، آموزش اسکی به صورت رایگان انجام می‌شود.

آموزش رایگان اسکی برای دانش‌آموزان همدانی

یوسف‌ آزادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان با بیان اینکه پیست اسکی تاریک‌دره سومین پیست مطرح کشور است، اظهار داشت: این پیست با یک هزار و 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد.

وی بیان کرد: تله سیژ این مجموعه با یکصد صندلی و یک هزار و 600 متر طول خط فعال شده که با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.

رئیس هیئت اسکی همدان ادامه داد: در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف‌کوب این مجموعه با زیربنای 300 متر قرار گرفته و سرویس بهداشتی، دفتر هیئت، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه‌‌های تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: پیست اسکی تاریک‌دره همدان با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست‌های منحصر به فرد کشور محسوب می‌شود.

آزادیان ادامه داد: همچنین برای پذیرش میزبانی مسابقات بین‌المللی ساخت هتلی مجهز در چهار طبقه در این پیست آغاز شده که یک طبقه آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد.

وی اظهار داشت: پیست اسکی تاریک‌دره همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشکاران بسیار در طول سال، محور توسعه گردشگری زمستانی این استان به شمار می‌رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش‌های زمستانی را دارد.

رئیس هیئت اسکی همدان گفت: پیست تاریک دره دارای پناهگاه و مهمان‌سرایی با زیربنای 550 متر مربع، خوابگاه، رستوران، مدرسه اسکی و تأسیسات برق اضطراری است.

وی درباره امر آموزش در این رشته بیان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش، برای دانش‌‌آموزان ابتدایی و راهنمایی آموزش رایگان انجام می‌شود و تمام امکانات برای این مقطع رایگان است همچنین برای دانش‌آموزان دبیرستان و دانشجویان نیز نیم‌بها است.

آزادیان با اشاره به اینکه این ‌کار در ایران منحصر به فرد است گفت: این کار برای نخستین‌بار در ایران انجام می‌شود و استقبال زیادی از این طرح شده است و احتیاج به اطلاع‌رسانی بیشتری در سطح استان دارد.

وی درباره جشنواره زمستانی همدان نیز اظهار داشت: این جشنواره با همکاری تمام استان برگزار می‌شود و هیئت اسکی همدان هم در این جشنواره نقش مثبتی دارد و قرار است مسابقات قهرمانی اسکی در کشور را در زمان برگزاری این جشنواره شاهد هستیم.

انتهای پیام/2499/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول