اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ششم بهمن ماه صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات اسکی در پیست تاریک‌دره همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: از ششم بهمن ماه به مدت سه روز در پیست تاریک‌دره مسابقات اسکی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات اسکی در پیست تاریک‌دره همدان

سیدعبدی افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جشنواره زمستانی در همدان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با هیئت‌های دوچرخه‌سواری، همگانی، اسکی و کوهنوردی برای برگزاری مطلوب جشنواره زمستانی انجام شده است.

وی افزود: هیئت‌های مشخص شده تمهیدات و برنامه‌های خود را انجام داده‌اند و آماده برگزاری ایده‌آل این جشنواره هستند تا مسابقات مهیج و متنوعی برای مردم داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: از مهمترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مسابقات اسکی اشاره کرد که از ششم بهمن ماه به مدت سه روز در پیست تاریک‌دره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه درباره پیست تاریک‌دره همدان بیان کرد: پیست تاریک‌دره همدان هم اینک جزو پیست‌های بین‌المللی کشورمان محسوب می‌شود و تمام تجهیزات مورد نیاز پیست از جمله دستگاه برف‌کوب، سی‌یژ، دستگاه بالابر و هتل اقامت اسکی‌بازان مهیای انجام این رشته مهیج است.

افتخاری با بیان اینکه برای راه‌اندازی رسمی پیست منتظر بارش سنگین برف هستیم، ابراز داشت: پیست همدان با داشتن تجهیزات مدرن و تأیید فدراسیون اسکی کشور، درجه بین‌المللی دریافت کرد و هم‌اینک در حال ساخت هتل پنج طبقه برای فراهم ساختن بهتر اسکان اسکی‌بازان از سراسر جهان هستیم.

وی اظهار داشت: همدان یکی از پایلوت‌های اصلی در برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی فصل زمستان در کشور خواهد بود و امسال با برگزاری رقابت‌های مختلف شرایط بهتری را برای ورزش زمستانی فراهم ساختیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان در مورد کسب مدال‌ها و افتخارات جهانی پی در پی ورزشکاران استان نیز اظهار کرد: کسب مدال‌های مختلف جهانی ورزشکاران استان نشان از ظرفیت بالای ورزش قهرمانی استان دارد.

وی ادامه داد: طی چند هفته گذشته بهاره ‌بیگی (قهرمان مسابقات پینگ‌پنگ خاورمیانه)، فاطمه‌ خیاطی (دارنده نشان نقره و برتر در رقابت‌های دو و میدانی غرب آسیا)، محمدمهدی ‌جمشیدی (نایب قهرمانی تکواندو جهان) و مجتبی ‌نوتکری(قهرمان پرورش ‌اندام جهان) افتخارآفرینان مجموعه ورزش استان بودند.

افتخاری درباره زیرساخت‌های ورزشی استان نیز به خبرنگار فارس گفت: سرانه ورزشی هر شهروند همدانی قبل از سال 86 در شهر همدان 35 صدم متر مربع بود که امروز این رقم به 66 صدم رسیده و با افتتاح پروژه‌های مختلف به رقم بالاتری افزایش می یابد.

وی گفت: احداث سالن سرپوشیده 6 هزار نفری انقلاب، ورزشگاه 15 هزار نفری، مجموعه ورزشی 10 هزار نفری با امکانات مجهز جانبی، عملیات اجرایی و تکمیل هشت مجموعه اختصاصی بانوان، سالن‌های اختصاصی در رشته‌های مختلف ورزشی و توجه به ساخت سالن در حاشیه‌های شهر و روستاهای پرجمعیت از جمله کارهای ارزنده‌ اجرا شده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به دستاورد‌های ورزش استان در دولت نهم و دهم اظهار داشت: دستیابی به بیش از یک هزار مدال ملی و بین‌المللی، فعالیت بیش از 80 تیم در لیگ‌های مختلف کشوری و ایجاد تحولات اساسی در رده‌های سنی پایه از جمله دستاوردهای مهم ورزش همدان در دولت نهم و دهم بوده است.

انتهای پیام/2499/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول