اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل کم‌توجهی

پیست اسکی بین‌المللی بیجار با خطر تخریب روبروست

خبرگزاری فارس: پیست بین‌المللی نسار بیجار به دلیل کم‌توجهی با خطر تخریب روبه‌رو است و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

پیست اسکی بین‌المللی بیجار با خطر تخریب روبروست

خیرالله رستگاری، کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: عملیات اجرای این پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم و نظارت کافی توسط مجری طرح عملیات ساخت و ساز عملاً تعطیل شده است.

وی ادامه داد: برای بهینه‌سازی پیست بین‌المللی اسکی نسار بیجار که جزو پنج طرح برتر کشور در زمینه گردشگری است، اگرچه در سال‌های گذشته 20 میلیارد ریال هزینه شده است، اما به دلایل مختلف این پیست در شرف نابودی است و باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از تخریب آن برنامه‌ریزی شود.

کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان بیجار خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات این پروژه بزرگ ورزشی می‌توان به  ناقص بودن ساخت سکوی بالای کوه برای پیاده و سوارشدن اسکی‌بازان، تأمین آب مورد لزوم فازهای یک و دو، خرید تراکتور چمن‌زنی، ترمیم چمن فاز یک، حفاری کانال و لوله‌کشی به فاز دوم، ساخت اتاقک در بالا و پایین کوه و ساخت آلاچیق اشاره کرد که این موارد از جمله مشکلات ساختاری و رفاهی این طرح بزرگ است.

رستگاری به وضعیت آبرسانی این پروژه اشاره و بیان کرد: با وجود حفر یک چاه 64 متری، به دلیل کافی نبودن آب، چمن پیست در حال خشک شدن است و به همین منظور باید محل چشمه بازسازی و گالری حفر شود.

وی به استعدادهای درخشان شهرستان اشاره و عنوان کرد: هیئت اسکی بیجار دارای دو تیم مردان 12 نفره و تیم بانوان 8 نفره است و در مسابقات اخیری که در پیست دیزین برگزار شد، پنج تن از اسکی‌بازان بیجاری به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

کارشناس فنی اداره ورزش و جوانان شهرستان بیجار به موفقیت جوانان بیجاری اشاره کرد و ابراز داشت: حمیدرضا بشیریان، عضو تیم ملی از تیم مردان بیجار به مسابقات جهانی اسکی راه یافت و از تیم بانوان نیز حنانه کریم‌خانی، سمیه مشکاتی توانسته‌اند به تیم ملی دعوت شوند.

رستگاری در پایان یادآور شد: اگر مشکلات پیست اسکی بیجار با سرعت و دقت انجام گیرد، می‌توان مسابقات جهانی را در این پیست برگزار کرد، اما در شرایط فعلی این پیست با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند و شرایط آن مناسب نیست.

انتهای پیام/79001/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول