اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام تویسرکان:

فرهنگ کار در میان مددجویان تویسرکان نهادینه شده است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان گفت: نهادینه کردن فرهنگ کار در میان مددجویان کمیته امداد به منظور خودکفاسازی در سرفصل مسئولیتی این نهاد است که کاهش فقر و بیکاری در این جمع گویای این ادعا است.

فرهنگ کار در میان مددجویان تویسرکان نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، تیمور کرمی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در دفتر فرمانداری شهرستان، با اشاره به اینکه این طرح به منظور ارتقای توسعه و رشد روستائیان در سال جاری در تویسرکان اجرا خواهد شد، افزود: یکی از برنامه‌های اصلی کمیته‌ امداد امام خمینی شهرستان آموزش افراد مستعد جویای کار و برگزاری کارگاه‌های مهارتی حرفه و مشاغل در حوزه‌های متفاوت است،

وی اظهار داشت: تاکنون قشر زیادی از جوانان جویای کار زیر پوشش امداد شهرستان در عرصه‌های مشاغل مختلف فعال و ضمن خودکفایی خود افراد دیگر را مشغول به کار کرده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان با اشاره به مصوبه شورای اشتغال در واگذاری مسئولیت اشتغال‌زایی در روستاها به کمیته امداد، افزود: امیدواریم با واگذاری این مسئولیت به کمیته امداد در کنار تأمین اعتبارات و تمهیدات لازم بتوانیم اقدامات اثرگذاری را در روستاهای شهرستان به ‌ویژه در خصوص نیازمندان و مددجویان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود، افزود: سهمیه سال 91 در ردیف اصلاحیه جدول برنامه و بودجه ابلاغی از سوی معاون خودکفایی تعیین شده است.

کرمی‌مقدم با بیان اینکه استعدادیابی و استعدادسنجی با ارائه آموزش‌های لازم به گروه تعریفی از برنامه‌های اجرایی این طرح است، بیان داشت: با عملیاتی شدن این طرح ساماندهی و توسعه اشتغال روستاهای ما گسترش خواهد یافت و مختص به مددجویان زیر پوشش این نهاد نخواهدبود.

وی با بیان اینکه ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در بدنه اجتماع زیر پوشش به منظور خودکفاسازی و رشد اقتصاد در سرفصل مسئولیتی این نهاد است، تصریح کرد: امروز به واسطه اهتمام ویژه کمیته امداد امام خمینی در این راستا، کاهش ضریب نرخ فقر و بیکاری در خانواده امداد مصداق بارز این مهم است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان حفظ عزت نفس و توانمندی خانواده‌های زیر پوشش یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کمیته امداد است، افزود: این نهاد در شهرستان تاکنون با همت و تلاش مضاعف همه ارکان با هدف برطرف کردن فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی در خصوص ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان گام‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه به منظور استفاده از مزایای خوشه‌های تولیدی پایدارسازی مشاغل از مزیت‌های این طرح توسعه اشتغال روستایی است، اضافه کرد: افراد متقاضی در طرح توسعه اشتغال روستایی در حوزه فعالیتی خود از مزایای بیمه نیز برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/89010/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول