اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری کردستان:

سوارکاری استان در کورس با کمبود اعتبار جامانده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری کردستان گفت: مشکلات مالی و نبود زمین موجب شده تا جلوی همگانی شدن و پیشرفت ورزش سوارکاری استان گرفته شود.

سوارکاری استان در کورس با کمبود اعتبار جامانده است

 عبدالمومن مردوخ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در سنندج با بیان اینکه ورزش اسب سواری از دیرباز تاکنون در جامعه کرد با استقبال بالایی همراه بوده است، گفت: علیرغم این میل و اشتیاق امروزه موانع اساسی در راه پرداختن عموم به این ورزش به وجود آمده است.

وی نبود زمین مناسب برای برگزاری رقابت‌های سوارکاری را یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی هیئت دانست و افزود: اگر امکان برخورداری این ورزش از زمین فراهم شود بخشی از دغدغه‌های مالی اسب سواری استان مرتفع می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری کردستان با اشاره به هزینه بالای اسب و مسائل جانبی آن برای استفاده عموم مردم گفت: با اختصاص زمین می‌توان به صورت رایگان جوانان علاقه‌مند را تحت آموزش قرار داد.

مردوخ خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و با در نظر گرفتن باکس‌هایی برای نگهداری اسب‌ها، از قبل آن درآمدزایی نیز حاصل و مخارج هیئت تا حدود زیادی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: مخارج برگزاری رقابت در این ورزش بالاست به گونه‌ای که تنها برای انجام یک دوره مسابقات کشوری خرداد امسال در استان 60 میلیون اعتبار هزینه شد.

به گفته مردوخ در این شرایط فقط باشگاه‌های اسب سواری چراغ این ورزش را در استان روشن نگه‌داشته‌اند که آنها نیز با عده‌ای معدود و به لطف توان مالی بالای خود به سوارکاری می‌پردازند.

رئیس هیئت سوارکاری کردستان به تأکیدات ویژه در دین اسلام برای پرداختن به این ورزش اشاره کرد و افزود: بارها به مسئولین اجرایی استان چه در دوره‌های قبل و چه در زمان کنونی لزوم توجه به این رشته را گوشزد کرده‌ و خواستار اختصاص زمین به این منظور شده‌ایم.

مردوخ با تاکید بر اینکه تا حدود سی سال قبل این هیئت زمین اختصاصی برای ورزش سوارکاری داشت، بیان کرد: در آن زمان به علت سهل‌انگاری مسئولان تربیت بدنی وقت باز پس گرفته شد و هنوز مشخص نیست که آیا این قطعه زمین به سوارکاری استان تعلق خواهد گرفت یا خیر.

وی با بیان اینکه جذب حامیان مالی در این ورزش بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: شرکت‌های خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری و تبلیغ محصولات خود در این رشته ندارند.

مردوخ با اشاره به توجه بنگاه‌های اقتصادی نسبت به رشته سوارکاری در مناطقی همچون ترکمن صحرا و یزد و اصفهان تصریح کرد: با عنایت به خیل عظیم علاقه‌مندان در این ورزش این مسئله جای سوال دارد.

به گفته وی تنها یکی از شرکت‌های خصوصی دو سال قبل اندکی حمایت مالی از هیئت انجام داد که پس از آن هم این کمک‌ها قطع شد.

مردوخ با اذعان به توان محدود فدراسیون سوارکاری و اداره کل ورزش و جوانان کردستان تأکید کرد: با این وجود هر ساله کمک‌های اندکی از سوی این دو نهاد برای برگزاری رقابت‌ها اختصاص می‌یابد که البته جوابگوی هزینه‌های سنگین سوارکاری نیست.

وی با ذکر این مطلب که تنگناهای مالی اجازه فعال شدن کمیته‌های مختلف در این رشته را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها کمیته فعال هیئت در بخش استقامت است.

مردوخ هیئت سوارکاری بیجار را موفق‌ترین هیئت شهرستانی نام برد و دلیل ان را اختصاص زمین مناسب به سوارکاران بیجاری عنوان کرد.

رئیس هیئت سوارکاری کردستان در پایان بار دیگر توجه به نیازهای هیئت و ورزشکاران این رشته را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد مسئولان استان به این ورزش مفرح و سالم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/79008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول