اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری آبیک خبر داد

بیشترین آلودگی شرکت سیمان متوجه آبیک

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک گفت: در بین شهرستان‌های آبیک، نظرآباد و ساوجبلاغ، بیشترین آلودگی شرکت سیمان، متوجه شهرستان آبیک است.

بیشترین آلودگی شرکت سیمان متوجه آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته هوای پاک شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شاید روزها کمتر متوجه آلایندگی شرکت سیمان هستیم ولی متأسفانه شب‌ها به دلیل وزش بادهای موسمی به سمت شهرستان آبیک، افزایش میزان آلایندگی را شاهد هستیم.

وی افزود: مدیران شرکت سیمان باید بدانند گرچه در شهرستان آبیک زندگی نمی‌کنند و از هوای این شهرستان استنشاق نمی‌کنند ولی باید با ارائه راهکارهای لازم و تدابیر درست در جلوگیری از افزایش آلودگی هوای ناشی از شرکت سیمان در شهر آبیک تلاش کنند.

این مسئول اضافه کرد: امیدورایم با تشکیل کمیته مشترک متشکل از معاونان برنامه‌ریزی دو استان قزوین و البرز، مدیران کل محیط زیست و مدیران کل امور مالیاتی و نماینده راهبردی ریاست جمهوری، شاهد اجرایی شدن قانون 123 باشیم، که بنا بر این قانون از شرکت سیمان به عنوان واحد آلاینده به میزان آلایندگی عوارض به شهرداری اختصاص می‌یابد تا شهرداری با تدابیر لازم نسبت به ایجاد فضای سبز و یا جنگل‌کاری در سطح شهر آبیک اقدام کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: متأسفانه در گذشته مجوز چند واحد گاوداری در حاشیه شهر آبیک از سوی مسئولان وقت داده شده است که وجود آن‌ها معضلات و مشکلات زیادی را برای شهروندان فراهم کرده است.

بغدادی اضافه کرد: امروز متأسفانه شاهد آلودگی هوا در کشور هستیم بنا بر این مطلوب است که مسئولان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از آلودگی هوا در شهرستان آبیک بیاندیشند تا معضلاتی که کلان شهر‌ها با آن درگیرند، گریبانگیر آبیک نشود.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی و استانی باید به واحدهایی مجوز بدهند که از شهرستان آبیک 120 کیلومتر فاصله دارند و در حاشیه شهرها نیستند که در آینده شهروندان را دچار مشکل نکنند.

این مسئول اذعان داشت: معاینه رایگان فنی خودروها با اولویت خودروهای دولتی و سپس شخصی در یک روز از هفته هوای پاک حرکت خوبی است تا بتوان در راستای هوای پاک گامی بزرگ برداشت.

انتهای پیام/77006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول