اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظام‌نامه هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی مشهد مصوب شد

خبرگزاری فارس: نظام‌نامه هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی مشهد با رویکرد ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان شهر مشهد مصوب شد.

نظام‌نامه هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی مشهد مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظام‌نامه هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی با رویکرد ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به شهروندان شهر مشهد مصوب شد.

به استناد ابلاغ مصوبه جلسه 10 مردادماه امسال هیئت مدیره سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، فرهنگسراهای موضوعی سازمان به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

فرهنگسرای موضوعی در موضوعات مشخص شده از سوی هیئت مدیره سازمان فرهنگی و تفریحی با رویکرد ارائه خدمات و محصولات فرهنگی، اجتماعی برای عموم شهروندان شهر مشهد با استفاده از ظرفیت‌های تخصصی تشکیل و به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در موضوع تخصصی مصوب می‌پردازد.

مرکز اصلی فرهنگسرا شهر مشهد و مدت فعالیت آن نامحدود و محدوده فعالیت شهر مشهد و حوزه شهری آن است.

ماموریت فرهنگسرا در چارچوب وظایف و اهداف اساسنامه‌ای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در قالب بیانیه ماموریت فرهنگسرا پس از تصویب در هیئت امنای فرهنگسرا برای اجرا ابلاغ می‌شود.

هیئت امنای فرهنگسرا از هفت نفر شامل پنج عضو حقیقی و دو عضو حقوقی تشکیل شده که جلسات هیئت امنا ماهی دو بار به دعوت دبیر هیئت امنا در محل فرهنگسرا تشکیل می‌شود.

در اهداف نظام‌نامه هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی؛ تلاش برای ترسیم مشهد به عنوان شهری با صبغه فرهنگی و زیارتی، برنامه‌ریزی در ارتباط با اوقات فراغت شهروندان و زائران و ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و تفریحی به آنها، برنامه‌ریزی برای رشد و ارتقا فرهنگ شهروندان آمده است.

همچنین هم‌افزایی و تقویت حوزه فرهنگی شهر مشهد از طریق فعالیت‌های تخصصی در موضوع فرهنگسرا، جلوگیری از انجام موازی‌کاری و تقویت اثربخشی فعالیت‌های تخصصی و افزایش سهم مشارکت فعالان فرهنگی و شهروندان در جریان‌سازی فرهنگی شهر مشهد از دیگر اهداف هیئت امناهای فرهنگسرای موضوعی است.

زمینه‌های فعالیت فرهنگسرا شامل فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی مانند برنامه‌‌‌‌‌‌های ترویجی در مساجد، مدارس، بوستان‌های شهر و اکران‌های شهری، نمایشگاه‌ها، مترو و اتوبوس است.

همچنین فعالیت‌های مشارکت‌آفرین مانند تعامل با نخبگان، تولید محتوا و ارائه خدمات تخصصی در فرهنگسراها، و فعالیت‌های اثربخش مانند طرح آموزشی ویژه و پارک موضوعی از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرا است.

بهبود فضای شهری، افزایش مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، ارتقا شاخص‌های فرهنگی مرتبط با موضوع تخصصی فرهنگسرا و ارتقا دانش و مهارت شهروندی و تقویت فرهنگ عمومی از راهبردهای عملیاتی فرهنگسرا موضوعی است.

انتهای پیام/70005/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول