اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان:

اجرای برنامه «مدارس مروج سلامت» در 1300 واحد آموزشی خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح مدارس مروج سلامت در سال تحصیلی 91 - 92 در یک‌هزار و 300 واحد آموزشی این استان اجرا می‌شود.

اجرای برنامه «مدارس مروج سلامت» در 1300 واحد آموزشی خوزستان

امید مقیمی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این طرح براساس تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و در راستای ارتقای سلامت دانش‌آموزان و شاغلان در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: دراین طرح بهداشت و روان، وضعیت بهداشتی محیط‌های آموزشی، سرویس‌های بهداشتی و تغذیه دانش‌آموزان و آموزش بهداشت مورد بررسی قرار گرفته و طی ممیزی‌هایی که انجام می‌شود، مشکلات جمع‌آوری شده و به اطلاع مدیر مدرسه رسانده می‌شود و به وی فرصت داده می‌شود تا مشکلات را برطرف کند.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: ممیزی در دو مرحله انجام می‌شود، داخلی که توسط مدیر مدرسه انجام شده و خارجی که توسط مراکز بهداشتی صورت می‌گیرد، همچنین مدارس در این طرح واجد ستاره شده و مدارسی که پنج ستاره دریافت کنند نشانه این است که همه اقدامات را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر دانش‌آموز نماینده یک خانواده در مدرسه است، افزود: در این طرح، سلامت از طریق مدرسه به خانواده منتقل می‌شود.

مقیمی‌پور تاکید کرد: این طرح موجب می‌شود دانش‌آموزان و خانواده‌ها با یادگیری راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد غذایی مناسب، زندگی سالم‌تری داشته باشند.

به گفته وی طرح مدارس مروج سلامت موجب بالا بردن اعتماد به نفس، عزت نفس، افزایش مهارت‌های ارتباطی، توانمندسازی دانش‌آموزان، تشویق دانش‌آموزان به مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و ارتقای سلامت بهداشتی آنها می‌شود.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش در زمینه معیار انتخاب مدارس مروج سلامت تصریح کرد: سعی بر آن است که مدارسی را انتخاب کنیم که مشکلات کمی دارند و بتوانند الگو باشند و همچنین مدارسی را مشمول این طرح می‌کنیم که مشکلات زیادی داشته و به موجب این طرح بتوانند ساماندهی شوند.

وی در پایان اذعان داشت: وقتی که دانش‌آموزان نکات مرتبط با سلامت را به خوبی یاد بگیرند این امر می‌تواند در زمینه فرهنگ خود مراقبتی، توانمند سازی، روابط اجتماعی و در نهایت پیشرفت تحصیلی آنها موثر باشد.

انتهای پیام/72006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول