اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های اردبیل:

توسعه 6 هکتاری بهشت زهرا اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های اردبیل گفت: شش هکتار از مساحت بهشت زهرا اردبیل توسعه یافته و به مجموعه فعلی افزوده می‌شود.

توسعه 6 هکتاری بهشت زهرا اردبیل

محمد مدنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در مجموع مساحت بهشت زهرا اردبیل 12 هکتار است که شش هکتار آن پیش از این طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک شش هکتار مابقی نیز طراحی شده و نسبت به اجرایی کردن آن اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی و نظم‌بخشی به آرامستان‌ها و آراستگی وضع ظاهری آنها خاطرنشان کرد: سازمان بهشت زهرا در سال 73 تاسیس شده و با مجوز صادر شده از وزارت کشور زیر نظر شهرداری خدمات خود را به شهروندان انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های اردبیل یادآور شد: در این سازمان 35 نفر اعم ازگورکن، غسال‌ و کارکنان بخش اداری انجام وظیفه می‌کنند و در خدمت هموطنان هستند.

مدنی به سختی کار و دغدغه‌های مجموعه آرامستان‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: خدمت در آرامستان‌ها به دلیل دشواری انجام وظیفه کاری طاقت‌فرسا به شمار می‌رود که از عهده هر کس بر نمی‌آید و ما نیازمند حمایت بیشتر برای رسیدگی به کارکنان و پرسنل خود هستیم.

این مسئول از ساماندهی آرامستان‌های داخل شهر اردبیل به ویژه بهشت فاطمه، غریبان، سلطان‌آباد، ججین، علی‌آباد، داشکسن و قاسمیه خبر داد و بیان داشت: ما در این آرامستان‌ها سعی داریم همسطح‌سازی و ساماندهی را به عنوان یک اولویت مدنظر داشته باشیم که در این زمینه انتظار داریم خانواده‌های اموات در این باب ما را همراهی کنند.

مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های اردبیل با اعلام اینکه روزانه به طور متوسط شش تا هفت نفر از اموات و مردگان در بهشت زهرا کفن و دفن می‌شوند، افزود: ما با ارائه خدمات مناسب سعی می‌کنیم در حد وسع و توان دردی از آلام درگذشتگان را التیام بخشیده و به آن پایان دهیم.

راه‌اندازی شعبه ثبت احوال برای صدور برگ فوت در کمتر از 10 دقیقه

مدنی تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا به خاطر رفاه حال همشهریان با همکاری ثبت احوال شعبه‌ای را در این سازمان و بهشت زهرا دایر کرده است تا در کمتر از 10 دقیقه برگ فوت صادر شده تا خانواده‌های متوفی درگیر مشکلات و بروکراسی اداری نشوند.

وی ادامه داد: در همین زمینه برخی اقدامات و فعالیت‌ها نیز در اولویت اصلی قرار گرفته که ساماندهی و همسطح‌سازی قطعه هفت بهشت زهرا، طراحی و احداث قطعه ایثارگران و شهدا، طراحی و اجرای آب‌نمای صخره‌ای، احداث سرویس‌های بهداشتی در آرامستان‌های داخل شهر و کسب مجوز برای مطالعه و طراحی همسطح‌سازی آرامستان ججین از مهم‌ترین اقدامات ما بوده است.

مدیرعامل سازمان‌ آرامستان‌های اردبیل همچنین از عقد قرارداد با مشاوران و مهندسان برای طراحی همسطح‌سازی آرامستان بهشت فاطمه خبر داد و ابراز داشت: هنوز طراحی تمام نشده اما به محض اتمام این کار همسطح‌سازی را در آرامستان بهشت فاطمه آغاز می‌کنیم.

مدنی از خانواده‌های متوفی خواست در این اقدام با هدف سهولت رفت و آمد این سازمان را همراهی کنند تا بیشتر از این مشکلات و نگرانی در زمینه عبور و مرور در داخل آرامستان‌ها را شاهد نباشیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از الکترونیکی شدن و به روز شدن خدمات‌رسانی سازمان آرامستان‌ها با طراحی و نصب برنامه‌های ویژه در رایانه‌ها خبر داد و تاکید کرد: ما آمادگی داریم به سرعت و با کمترین فاصله زمانی آمار و ارقام مرگ و میرها را در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهیم.

انتهای پیام/62005/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول