اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محفل موسیقیایی اصفهان تعطیل شد

خبرگزاری فارس: انجمن فلارمونیک اصفهان به عنوان تنها محفلی که به بالا بردن اطلاعات موسیقیایی علاقه‌مندان به این رشته همت گمارده بود، به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

محفل موسیقیایی اصفهان تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، موسیقی‌دانان هر شهر به عنوان پشتیبانان موسیقی اقدام به راه اندازی انجمنی تحت عنوان ارکستر فلارمونیک می‌کنند، در این انجمن به طور معمول از خبرگان عرصه نوازندگی به عنوان اعضای اصلی بهره گرفته می‌شود.

ساختار ارکستر فیلارمونیک، از نظر سازبندی همچون  ارکستر سمفونیک یا ارکستر بزرگ اداره می‌شود.

اصفهان نیز که خود دارای یک مکتب موسیقی است، شهریور ماه سال گذشته اقدام به راه اندازی انجمن فلارمونیک کرد، در ابتدا این انجمن  در جهت بالا بردن اطلاعات موسیقیایی مخاطبان خود  فعالیت زیادی را انجام داد و در ماه چند نشست را با حضور برترین‌های موسیقی استان و کشور برگزار کرد، اما این انجمن همانند کودکی که در آستانه روی پا ایستادن و حرکت کردن بود، در نیمه راه و در یک سالگی‌ از حرکت باز ایستاد.

دبیر انجمن فلارمونیک خورشید، کمبود بودجه و مشکلات مالی را دلیل عمده تعطیلی این انجمن دانست و گفت: فعالیت انجمن فلارمونیک در سال جاری بسیار مثمر ثمر بود و استقبال خوبی نیز از فعالیت آن به عمل آمد، اما فعالیت رسمی آن متوقف شده است.

وی افزود: انجمن فلارمونیک به دنبال اجرای ایده‎های جهانی و اجرای فعالیت‎های گسترده است، در همین راستا فعالیت‌های انجمن فلارمونیک به طور کامل متوقف نمیشود و رسالت اصلی آن هنوز پابرجا است.

حسین چمن پرداز اضافه کرد: به محض حل مشکلات مالی، فعالیت انجمن فلارمونیک دوباره از سر گرفته می‌شود،  و اواخر بهمن‌ماه پس از مشخص شدن مکان انجمن فلارمونیک به تبیین برنامه‎ها و برگزاری جلسات نقد و نشست‎های انجمن اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: انجمن فلارمونیک بررسی شیوه‎های مختلف موسیقی اعم از موسیقی فیلم، راک، جاز، محفلی و موسیقی ملل را بر عهده دارد، اما انجمن فلارمونیک اصفهان، وظیفه بررسی موسیقی کلاسیک را برعهده داشت.

انتهای پیام/2301/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول