اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

شهرستان شدن لنده از مصادیق بارز عدالت‌محوری نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لنده با قدردانی از مسئولان و دولت برای شهرستان اعلام کردن این بخش گفت: شهرستان شدن لنده از مصادیق بارز عدالت‌محوری نظام است.

شهرستان شدن لنده از مصادیق بارز عدالت‌محوری نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با قدردانی از همه کسانی که در شهرستان شدن لنده نقش داشتند، اظهار کرد: نقش نخست در شهرستانی شدن لنده را نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی عدالت‌محوری نظام جمهوری اسلامی را موجب شهرستان شدن این بخش دانست و گفت: اگر موهبت عدالت در نظام جمهوری اسلامی نبود، لنده هیچ‌گاه شهرستان نمی‌شد.

امام جمعه لنده خدمات نظام جمهوری اسلامی به نقاط محروم ولی مستعد در سراسر کشور را بی‌بدیل دانست و گفت: آن‌چه که از محرومیت اکنون پابرجا بوده و آثار آن هنوز وجود دارد مربوط به کم‌کاری و بی‌عدالتی باقی‌مانده از نظام ستمشاهی است.

عبدالملکی در ادامه لنده را شایسته شهرستان شدن دانست و گفت: این شهر دارالمؤمنین بوده و در بسیاری از امور سابقه و قدمت بالایی دارد و می‌توان لنده را یکی از شهرهای فرهنگی با صبغه مذهبی در این استان لقب داد.

خطیب جمعه شهر لنده وظیفه مردم و مسئولان را از این پس سنگین‌تر از گذشته دانست و گفت: همه باید تلاش کنند تا زیرساخت‌های لازم فراهم شده و لنده به سمت توسعه پایدار قدم بردارد.

وی توجه ویژه به تکریم ارباب رجوع را نخستین وظیفه قانونی و شرعی مسئولان دانست و گفت: مردم بیش از اینکه از ما مسئولان انتظار اشتغال و مسکن و چیزهای دیگر را داشته باشند اخلاق نیک می‌خواهند که باید بنا به وظیفه اسلامی و دینی با ارباب رجوع برخورد رئوفانه داشته باشیم.

امام جمعه لنده از نظارت بر بازار در این برهه و لزوم تشدید آن سخن به میان آورد و گفت: اجازه ندهیم برخی با گران‌فروشی و کم‌فروشی موجب تحقق اهداف دشمن در جنگ اقتصادی با ما شوند.

عبدالملکی تصریح کرد: مسئولان لحظه‌ای از این نظارت و بازرسی غافل نشوند و با همکاری و همراهی مردم و بازاریان متعهد دست منفعت‌طلبان را کوتاه کنند.

وی با حیرت‌انگیز خواندن پیشرفت‌های ایران اسلامی در ابعاد مختلف علمی از جمله در علوم پیشرفته همانند هوافضا ابراز داشت: مهار پهپادهای آمریکایی از بزرگترین دستاوردهای فرزندان دانشمند ایران اسلامی محسوب می‌شود که کمر دشمن را در این عرصه خم کرده است.

انتهای پیام/82013/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول