اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

برای سهم‌خواهی اعتبارات راه ترکمنستان به خراسان رضوی اقدام شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: راه ترکمنستان به خراسان رضوی که محور ترانزیت استان است و از نظر اقتصادی و صادراتی نقش حیاتی برای استان دارد باید در کلان موضوع برای سهم‌خواهی اعتبارات این راه اقدام شود.

برای سهم‌خواهی اعتبارات راه ترکمنستان به خراسان رضوی اقدام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین محمدزاده در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: راه، شریان توسعه است و متاسفانه در خراسان رضوی دچار خودباختگی در بسیاری از پروژه‌ها هستیم و بنده در کمیسیون عمران می‌توانم در حوزه‌های مختلف پیگیر این موضوع باشم.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی تاکنون پاسخ خود را به شایستگی در حوزه راه نگرفته است؛ و با توجه به شرایط کشور در حال حاضر و امکان کاهش اختصاص اعتبارات عمرانی در بودجه کشور که پیرو آن بودجه عمرانی خراسان رضوی نیز کاهش پیدا کند در این صورت در حق استان اجحاف می‌شود.

محمدزاده خاطر نشان کرد: استدعا دارم کار کارشناسی در این بخش انجام شود و گزارش کاملی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی داده شود تا آنها کمک حال راه و شهرسازی استان باشند.

وی یادآور شد: راه ترکمنستان به خراسان رضوی که محور ترانزیت این استان است طبق آمار پایانه‌ها و وزارت راه 120 هزار گذر تریلی از آن عبور می‌کند که این تعداد از جاده فرعی که در فصل زمستان 30 درصد اوقات مسدود است می‌گذرند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جاده فرعی در سال 100 کشته می‌دهد و از نظر اقتصادی و صادراتی راه ترکمنستان و خراسان رضوی نقش حیاتی برای استان دارد و باید در کلان موضوع برای سهم‌خواهی اعتبارات راه استان اقدام شود و بنده تمام وقت خود را در کمیسیون عمران می‌گذارم تا این موضوع بررسی شود.

در ادامه نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد زائران به مشهد مقدس و سفر آنها از طریق خطوط ریلی قرار بود تا قطار برقی از تهران به مشهد راه‌اندازی شود اما سپس گفته شد خط ریلی اصفهان به مشهد باشد و در پایان اصفهان به تهران شد و اعتبار در نظر گرفته شده برای مشهد به کلی از بین رفت.

وی تاکید کرد: باید به حوزه راه خراسان رضوی توجه شود و باید برای ارتقای آن در استان تلاش کرد.

انتهای پیام/70009/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول