اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم خبر داد

برداشت 16 هزار تن لیموترش در جم

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم از برداشت 16 هزار تن لیموترش در جم خبر داد.

برداشت 16 هزار تن لیموترش در جم

عبدالنبی یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان جم اظهار داشت: در سال تولید ملی کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد و تولیدکنندگان این حوزه باید نهایت تلاش خود را به کار ببندند.

وی افزود: افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در بهبود بازار فروش محصولات دارد و از کشاورزان و تولیدکنندگان انتظار داریم با دقت بیشتر به گونه‌ای عمل کنند که محصولات باکیفیت و مطلوبی به بازار ارائه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جم خاطرنشان کرد: با بارندگی‌های اخیر در شهرستان جم شاهد بهبود وضعیت سفره‌های زیرزمینی هستیم و امیدوار هستیم آب مورد نیاز کشاورزان تامین و در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

یوسفی با اشاره به موقعیت جم در کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: شهرستان جم با توجه به اراضی مستعد و خاک حاصل‌خیزی که دارد همواره بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده و باید نسبت به رشد و توسعه کشاورزی اهتمام ورزیم.

16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی جم

این مسئول از تولید 16 تن مرکبات در هر هکتار از اراضی کشاورزی جم خبر داد و بیان داشت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در هر هکتار از اراضی جم بیش از 16 تن مرکبات تولید می‌شود که نشان‌دهنده موقعیت مطلوب این محصول در جم است.

رئیس جهاد کشاورزی جم گفت: لیموترش، پرتقال، نارنج، لیموشیرین و نارنگی از جمله مهم‌ترین مرکبات تولیدی در این شهرستان هستند.

وی از برداشت 16 هزار تن لیموترش در جم خبر داد و ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در استان بوشهر در مجموع حدود 29 هزار تن لیموترش تولید می‌شود که 16 هزار تن از لیموترش تولیدی استان در جم تولید می‌شود.

یوسفی عنوان کرد: شهرستان جم در تولید عسل نیز در استان جایگاه خاصی دارد و بخش عمده‌ای از عسل استان در شهرستان جم تولید می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جم در تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل نیز موقعیت خاصی دارد و در سال جاری 1400 هکتار از اراضی جم زیر کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل رفته است.

رئیس جهاد کشاورزی جم اذعان داشت: مسئولان شهرستان برای رونق کشاورزی جم تلاش گسترده‌ای انجام داده‌اند و امسال شاهد شکوفایی و توسعه کشاورزی در شهرستان جم هستیم.

انتهای پیام/2451/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول