اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

10 درصد مرکبات جهان تولید فارس است

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: این استان قطب تولید مرکبات کشور است و حدود 10 درصد از مرکبات کل جهان در فارس تولید می‌شود.

10 درصد مرکبات جهان تولید فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان فارس، با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای فارس، شرکت توزیع برق فارس و شرکت توزیع برق شیراز با مدیریت معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری فارس موظف هستند در راستای مقابله با فروش آب چاه‌های کشاورزی و بهره‌برداری بیش از اندازه قانونی، برنامه‌ریزی لازم از جمله تغییر تعرفه متخلفان را مورد توجه دهند.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده و همه‌جانبه در مورد آسیب‌های بهره‌برداری بی‌رویه از منابع آب، افزود: آب، نعمتی متعلق به تمام مردم است و باید با مدیریت مناسب و علمی در راستای ارتقای وضعیت کشاورزی این استان، افزایش اشتغال، افزایش سطح زمین‌های زیر کشت و به کارگیری فارغ‌التحصیلان این رشته، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه عده‌ای تا سال گذشته، کشاورزی را نقطه ضعف و مشکل این استان بر می‌شمردند، گفت: اعتقاد داریم کشاورزی فرصتی بزرگ برای استان فارس است و باید با مدیریت علمی و با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این بخش را متحول کنیم.

وی با بیان اینکه فارس قطب تولید مرکبات کشور است و حدود 10 درصد از مرکبات کل جهان در این استان تولید می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم با گسترش صنایع بسته‌بندی و افزایش بهره‌وری، از این فرصت، به شکل مطلوب بهره‌برداری کنیم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه این استان دارای محصولات گیاهی و دارویی بسیار ارزشمند و شناخته شده‌ای مانند زعفران و انجیر استهبان و عرقیات میمند است، ابراز داشت: با تکیه بر فناوری مدرن، بازاریابی مناسب و جلوگیری از خام‌فروشی، می‌توانیم محصولات کشاورزی این استان را با ارزش افزوده بسیار بالاتر از وضعیت فعلی، در بازارهای جهانی به فروش برسانیم.

صادق عابدین با بیان این که دولت دهم با رویکرد توسعه اشتغال و افزایش تولیدات، اعتبارات قابل توجهی را برای توسعه بخش کشاورزی فارس، اختصاص داده است، گفت: این استان به دلیل بروز خشکسالی‌های شدید و کمبود منابع آب، دچار مشکلاتی در بخش کشاورزی شده است و تلاش می‌کنیم با برقی کردن چاه‌ها و هوشمند ساختن کنتورهای آب کشاورزی، دشت‌های کم‌آب فارس را زیر کشت محصولات کشاورزی ببریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با تاکید بر این که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در هر حال بر زیرمجموعه خود کنترل داشته باشند، ابراز داشت: در زمان عدم حضور مدیران، دستگاه‌های مربوطه باید به صورت منظم و دقیق به وظایف قانونی خود عمل کنند و نباید مسائل مربوط به مردم، به دلیل عدم حضور مدیران، مورد سهل‌انگاری و بی‌توجهی قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول